جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر، سابقه پژوهش در حوزه های علمیه را بسیار درخشان ارزیابی کرد و گفت: با این سابقه درخشان، آن طور که باید و شاید به پژوهش در مدارس علمیه توجهی نشده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت پژوهشی در حوزه بیشتر ابداع و نوآوری است، اظهار داشت: یک سری دستورالعمل از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نیز حوزه استان به مدارس ابلاغ می شود، اما اگر معاونان مدارس موردی را در امر پژوهش شناسایی کنند که می تواند به پژوهش در حوزه کمک کند، پیشنهاد اجرایی شدن آن را بدهند.

وی سابقه پژوهش در حوزه های علمیه را بسیار درخشان ارزیابی کرد و گفت: با این سابقه درخشان، آن طور که باید و شاید به پژوهش در مدارس علمیه توجهی نشده است هرچند مجلات خوبی شکل گرفته، اما در مدارس ظهور و بروز خوبی نداشته است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: باید به طلاب کمک کرد تا به صورت مرحله به مرحله نسبت به انجام فعالیت های پژوهشی اهتمام ورزند، چراکه پختگی محتوا در حوزه بسیار بالا است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، نصب قفسه نشریات پژوهشی، راه اندازی کتابخانه دیجیتال، ایجاد کانال تلگرام برای معاونان پژوهش مدارس علمیه استان به جهت ارتباط بیشتر و تعامل، تهیه لیست کتب مورد نیاز کتابخانه ها را از کارهایی دانست که می تواند در امر پژوهش در حوزه انجام شود.

وی همچنین برنامه ریزی برای هفته پژوهش شد و برپایی کرسی های آزاداندیشی و جلساتی با معاون پژوهش دانشگاه ها، تقدیر از پژوهشگران طلبه، برگزاری جلسه وحدت حوزه و دانشگاه را از جمله کارهایی دانست که می تواند در هفته پژوهش ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه باید حوزه را در بین مردم مطرح کرد ابراز داشت: وقتی حوزه از نظر علمی حجیت داشته باشد، طلبه نیز در بین مردم حجیت پیدا می کند.

حجت الاسلام حسین فقیه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی برای هفته پژوهش، اظهار کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی، ارسال پیامک های پژوهشی، برپایی نمایشگاه و نصب بنر و تراکت از سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون پژوهش از جمله برنامه هایی است که می تواند در هفته پژوهش به آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha