سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
چهلمین شماره نشریه روضه

حوزه/ چهلمین شماره از نشریه روضه با موضوع «تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت در هیئات» همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشریه روضه با انتشار چهلمین شماره  وارد سال هشتم حضور مطبوعاتی خود با تکیه بر فرهنگ سازی در حوزه مجالس دینی شد.

بر اساس این گزارش، در شماره اخیر نشریه روضه آثار و گفتارهایی از مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله بهجت، مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی، آیت الله قرهی و حجج اسلام رئیسی، حاجتی، شفیعی و آقای حسین یکتا، حاج مسعود پیرایش، حاج ابوذر بیوکافی، حاج محمد یزدخواستی و رحیم آبفروش با محوریت «مجالس دینی؛ بایدها و نبایدها» منتشر شد.

«محرمنامه» عنوان ویژه نامه ای است که در تحریره نشریه در ۱۰ صفحه به ارائه محتوای کاربردی به سخنران و مداح در قالب ده مجلس شده اند.

بخش سخنرانی از کتاب «سلوک عاشورائی»، فیش روضه با عنوان «چند خط روضه»، بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون «بایسته های مجالس دینی»، «اشعار آئینی» و «دودمه» پیرامون شب های دهه اول محرم از مهمترین بخش های ویژه محرمنامه است.

در قسمت یادداشت که پیرامون «ده فرمان هیئت داری» است، به ۱۰ نکته مهم پیرامون شاخصه های مدیر هیئت، نکاتی پیرامون دعوت از سخنران و مداح و دیگر مطالب مورد نیاز برپاکنندگان تکیه های حسینی اشاره می شود.

در بخشی از این یادداشت می خوانید: «بر پایی جلسه عزای سیدالشهدا(ع) با هر کیفیتی نیاز به یک مدیر دارد. مدیری که از «الف» تا «تاء تمتِ» مراسم را برنامه‌ریزی می‌کند.اما قبل از هر چیزی با ید بدانیم ارزش منصب مدیریت هیئت زمانی قیمتی است که فلسفه آن را بشناسیم.مدیر هیئت شخصی است که در محرم بیش از بقیه به لطف و عنایت صاحب مجلس (امام حسین) نیازمند است و به این دلیل او را برای خادمیِ مستمعین و گریه‌کنان جلسه امام حسین دعوت می‌کنند».

اینفوگرافی بیانات رهبری در دیدار با مداحان و همچنین گزارش تفصیلی از چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی و گردهمایی فعالان هیئات تهران از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره می باشد.

لازم به ذکر است چهلمین شماره نشریه روضه با مدیر مسئولی حجت الاسلام میلاد عچرش و سردبیری علی سواری در تیراژ ۵ هزار نسخه چاپ و بین فعالان عرصه هیئت داری توزیع شد که علاقمندان می توانند فایل پی دی اف آن را از اینجا دریافت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    ممنون بابت فایل پی دی اف چون شماره تماس نگذاشته بودید