پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان با تاکید بر ضرورت تبیین فرهنگ عاشورا، گفت: عاشورا، ظهور ناب ترین رفتارهای تشکیلاتی اسلامی است که می تواند الگویی عالی برای یک جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی، تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان، امروز در جمع مبلغین و طلاب این حوزه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و شروع ایام تبلیغی، به رفتارهای تشکیلاتی در قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: با روی کار آمدن یزید جریان جبهه باطل و ضد اسلام وارد مرحله جدیدی شد. مرحله ای که در آن دیگر حتی ظواهر اسلامی هم رعایت نمی شد و دشمن کمر به محو کلی اسلام بسته بود.

وی افزود: امام حسین(ع) در چنین روزگاری قرار داشتند و به حکم قرآن و سنت، تکلیف واجب عظیمی تحت عنوان برگرداندن جامعه منحرف به خط اصلی، بر عهده ایشان قرار داده می شود.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان در ادامه  بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی و قیام در مقابل انحراف بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. از این رو، ماجرای عاشورا، ظهور ناب ترین رفتارهای تشکیلاتی اسلامی است که می تواند الگویی عالی برای یک جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی ادامه داد: حضرت از ابتدای حرکت تا روز عاشورا، در هر فرصتی افرادی را که احساس می کردند از سلامت اعتقادی و اخلاقی لازم برخوردارند و می توانند باعث تقویت این نهضت در مراحل مختلف آن شوند، به سوی خود و اهداف قیام خود دعوت می کردند؛ گاهی در خیمه کسانی وارد می شدند و مستقیم جذب شان می کردند؛‌ گاهی با اعزام پیک، آنها را به خیمه گاه خود فرا می خواندند و با آنان مذاکره می کردند و آخرین مرحله این اقدام سیاسی و الهی هم فریادهای مظلومانه و در عین حال رسوا گرانه حضرت بود.

وی در پایان گفت: حضرت سیدالشهداء علیه السلام از لحظه ورود به سرزمین کربلا،‌ نسبت به تمامی امور، مدیریتی عالی را به نمایش گذاشتند؛ از چیدمان خیمه ها تا نوع تقسیم مسئولیت ها در میدان جنگ بین یاران و فرزندان خود؛ از توجه وظایف و تکالیف تا تقویت روحیه معنوی آنان و حتی آماده کردن زنان و فرزندان  و در راس همه حضرت زینب(س) برای انجام رسالت تبلیغی و پیام رسانی عاشورا،‌که در واقع ادامه و استمرار نهضت امام حسین(ع) تا رسیدن به پیروزی کامل بود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۴۴

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha