پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، مجالس و منابر حسینی را بهترین فرصت ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: علما و روحانیون همواره نقش بی بدیلی در جهت احیای سنت حسنه وقف و توسعه دین اسلام برعهده داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، در جمع مبلغان و مبلغات کرمانشاه، از اعزام 110 طلبه و روحانی به مناطق دور افتاده خبر داد و گفت: از محل موقوفات 110 مبلغ در آستانه ماه محرم به مناطق مختلف جهت تبلیغ و ترویج دین اعزام می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور و امور خیریه کرمانشاه ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی، ارائه مشاوره به مردم، کمک و حمایت از هیئات مذهبی از محل درآمد موقوفات گوشه ای از برنامه های این اداره کل در جهت تبلیغ و نشر اندیشه های دین در ایام محرم است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف، افزود: علمای بزرگ در گذشته با تبلیغ و مجاهدت فراوان فرهنگ حسنه وقف را در جامعه ترویج داده و هم اکنون شاهد احیای این سنت حسنه در جامعه هستیم

حجت الاسلام عباسیان تأکید کرد: در هر منطقه ای که صحبتی از وقف است، رد پایی از علمای دین مشاهده می شود، علما و روحانیون همواره نقش بی بدیلی در جهت احیای سنت حسنه وقف و توسعه دین اسلام را برعهده داشته اند.

وی یادآور شد: پس از انقلاب ترویج و تقویت فرهنگ وقف به برکت مجاهدت و تلاش روحانیت صورت گرفته است، فرهنگ وقف و موقوفات بهترین پشتوانه برای تقویت دین اسلام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: متأسفانه دشمنان انقلاب و اسلام با طرح ریزی نقشه هایی شوم در صدد انزوای روحانیت هستند، لذا طلاب در منابر و محراب به بصیرت افزایی و ترویج مکتب عاشورایی و حسینی بپردازند تا علاوه بر حفظ اسلام و انقلاب مدال نوکری حضرت سیدالشهدا (ع) بر گردن آنان آویخته شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha