جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 395401
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
آیین آغاز به کار سال جدید طرح معراج حوزه علمیه اهواز

حوزه/ آیین آغاز اجرای طرح معراج حوزه علمیه اهواز، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام سلیمانی فر، مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین آغاز به کار سال جدید طرح معراج حوزه علمیه اهواز، با حضور علما، فضلا، روحانیون، مبلغین، طلاب و کارشناسان پژوهشی سازمان آموزش‌وپرورش استان، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس حجت‌الاسلام سلیمانی فر، مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز، به بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته پرداخت و با اشاره به همکاری صورت گرفته با برخی مجموعه‌های وابسته به آموزش‌وپرورش، گفت: این ستاد از سال گذشته، جلساتی را برگزار نمود و ماه‌ عسل این جلسات، راه‌اندازی کمیته دانش‌آموزی متشکل از «بسیج دانش‌آموزی»، «اتحادیه انجمن اسلامی» و «ستاد طرح معراج» باهدف تأسیس شعبات گوناگون معراج در سطح مناطق چندگانه شهری اهواز، است.

وی ادامه داد: إن‌شاءالله این شعبات منطقه‌ای که تحت نظارت سرمربی شجره طیبه صالحین هر منطقه می‌باشند، بتوانند کارهای تبلیغی خود را گسترش داده و آرام‌آرام همه مدارس اهواز را تحت پوشش خود درآورند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بابیان این‌که مدارس، دانش‌آموزان و معلمان، یکی از نقاط حساس در ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: به‌یقین جوانانی در آینده جزء سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی ایران هستند، از دل مدارس همین مرزوبوم خارج می‌شوند، پس لازم است فعالیت‌های تربیتی گسترده‌ای با هدایت فکری و عملی طلاب و روحانیون در آنجا صورت گیرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، بابیان این‌که تبلیغ در مساجد کافی نبوده و باید از آموزش‌ و پرورش و مدارس، تربیت و تبلیغ دینی را آغاز کرد، گفت: ما هرچه از طریق مساجد بخواهیم دانش‌آموزان را هدایت کنیم، باز هم نمی‌توانیم همه آنها را هدایت کنیم؛ چراکه کل دانش‌آموزان اهوازی حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده و مساجد اهواز فقط می‌توانند یک‌صدم آن را جذب و تربیت کنند.

لازم به ذکر است، پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون توجه به قشر دانش‌آموز و جوانان برای مقابله با تهاجمات فکری دشمن، یکی از میان برنامه‌های این همایش بود که با ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط یکی از روحانیون اهوازی نیز به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha