پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان این که ماه محرم فرصت گران قیمت رشد معنویت و انسانیت است، اقامه نماز و امر به معروف را پیام مهم عاشورای حسینی خواند و گفت: عاشورای امام حسین(ع)، مکتب آزادی و آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، در جمع طلاب مدرسه النبی (ع) بندرعباس، ماه محرم را ماه دلداگی به ساحت مقدس امام حسین (ع) و اولاد و یاران باوفای سیدالشهدا(ع) دانست و اظهارداشت: حقانیت اباعبدالله(ع) یکی از دلایل مهم جاو دانگی نهضت عاشوراست .

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: امام حسین(ع) عاشق خدا بود و همه هستی خود را در راه احیای دین بخشید و خدا نیز تمام کائنات را به سیدالشهدا(ع) اعطا کرد.

وی تصریح کرد: رمز جاودانگی نهضت سیدالشهدا(ع) که باید برای همه ما درس باشد و در مسیر زندگی ،جامعیت صفات سیدالشهدا(ع) است و اولین صفت برجسته ی سیدالشهدا با خدا توجه به خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان این که نهضت عاشورای امام حسین (ع) الگوی کامل قیام های بشری در جهان است، ابراز داشت:  بسیاری از اندیشمندان و آزادگان جهان برای رهبری قیام ها و اثبات حقانیت مظلومان از قیام امام حسین (ع) الگو برداری کردند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به ابعاد معنوی و فرهنگی قیام کربلا و حرکت انسان ساز سید الشهدا(ع)، اظهارداشت: اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر سرآمد پیام مکتب عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: عزاداری برای شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سالار شهیدان و سرور آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار اجر و پاداش معنوی و اخروی دارد، ولی توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که ماه محرم فرصت گران قیمت رشد معنویت و انسانیت است، ابراز داشت: قیام امام حسین (ع) درس و مشی آزادی و آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و ناحق گویی است.

 حجت الاسلام والمسلمین مختاری خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در ظهر عاشورا و هنگامی که سفیر تیر و نیزه‌های دشمن به سمت باقی مانده لشکریان فداکار امام روانه بود نماز را به جا آورد تا نشان دهد در هنگام دشوارترین لحظات ممکن محبوب خود را فراموش نکرده است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را از اهعم اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: این مهم به اندازه‌ای نزد امام(ع) والا بود که با بدن‌های مجروح و در مقابل دیدگان گریان زنان و کودکان حرم به نماز ایستاد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، اقامه نماز را مایه دوام و قوام دین اسلام دانست و تصریح کرد: روز عاشورا، امام حسین (ع) در میدان جنگ و نبرد با دشمنان دین و قرآن و عدل و عدالت نماز ظهر و عصر را در زیر تیرهای جنگی آنها اقامه کردند و ما هم باید از آن حضرت الگوبرداری کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha