پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شعار عاشورای بحرین

حوزه/ یک روحانی اهل کشور آذربایجان با بیان اینکه امروز مهمترین رسالت مبلغان دین در جهان اسلام تفسیر و تببین نهضت عاشورا است، گفت: احیای دین اسلام هدف اصلی قیام امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تبریز، حجت الاسلام  امین حاجی اف از کشور آذربایجان، در جمع طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه تبریز به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیام خود دین اسلام را تا همیشه تاریخ زنده نگه داشت، به طوری که بشریت می تواند با الگوگیری از قیام عاشورا در برابر مشکلات و انحرافات مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از پیام های عاشورا بدعت ها و کج روی ها را خنثی می کند، افزود: بصیرت دینی با شناخت درست فرهنگ دینی و سیره معصومین(ع) سبب می شود که هیچ آفتی به عقاید و آداب و رسوم دینی راه نیابد.

حجت الاسلام حاجی اف با بیان این که امروز دشمنان دین اسلام در قالب ها و گروه های مختلف به دنبال تحریف ارزش های دینی هستند، تصریح کرد: بازخوانی پیام های قیام امام حسین(ع) و انتقال آن به نسل جوان رسالت اصلی مبلغان در سراسر دنیاست.

وی  اعتراض به حاکمیت طاغوتی را دیگر پیام مکتب عاشورا  برشمرد و گفت: واقعه عاشورا یک تاریخ، یک مکتب و یک دانشگاه است که منشاء پیدایش این تاریخ وضعی نبوده است، بلکه واقع عاشورا به قلم عظیم الهی و در عرض الهی ثبت شده است.

این مبلغ آذری افزود: همچنین مسئله امر به معروف و نهى از مـنكر از مـهمـتـرین اركان دین است و امـام حسین(ع)  در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامى در حادثه کربلا است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد، چرا که امام(ع) آگاهانه از جان و مال خود در احیای مکتب اسلام گذشت.

حجت الاسلام حاجی اف با اشاره به اینکه امروز نااهلان در راستای کم رنگ جلوه دادن نهضت عاشورا  تلاش زیادی می کنند، تصریح کرد: مبلغان دینی حافظان ارزش های دینی هستند و ماه محرم بهترین فرصت برای تحکیم مفاهیم دین و پیام های عاشورایی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha