شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 395558
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
حجت الاسلام محمد حسین حاجی زاده

حوزه/ کلاس های «طرح کوثر» ویژه همسران و فرزندان طلاب توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه بابل در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حاجی زاده، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به ضرورت آموزش معارف اسلامی به خانواده های طلاب، اظهارداشت: معاونت تهذیب  در جهت ارتقای سطح علمی وعملی خانواده های طلاب دوره های "طرح کوثر" را برگزار می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه بابل با اشاره به این که در  دوره آشنایی با معارف اسلامی، در قالب دوره های علمی و کاربردی آموزش داده می شود، افزود: هدف این طرح را استحکام بنیان اعتقادی و اخلاقی، ارتقاء سطح آگاهی دینی و مهارت های اساسی زندگی و پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی همسران و فرزندان در پرتو زندگی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه اساتید این دوره از حوزه علمیه خواهران هستند، درخصوص مواد درسی دوره  گفت: کلاس ها آموزش احکام عمومی و اختصاصی بانوان، تفسیر ، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، اعتقادات ، اخلاق، برخی از مواد درسی در زمینه معارف اسلامی  می باشد.

 حجت الاسلام حاجی زاده خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته با حضور جمعی از خانواده های طلاب آغاز و هم اکنون وارد سال دوم اجرایی خود شده است؛ در مدت برگزاری این دوره  استقبال خوبی از این طرح از سوی طلاب و خانواده های حوزوی صورت گرفته است.

وی در ادامه خانواده را مهم ترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی خواند و یادآورشد: با توجه ویژه و اهتمام به امور خانواده می توان سعادت افراد و جامعه را تضمین کرد.

 معاون تهذیب حوزه بابل با اشاره به اهمیت کانون گرم خانواده تصریح کرد: خانواده واحدی کوچک ولی بسیار مهم است که جامعه بشری از آن ساخته شده و پایه‌های تربیتی انسان ها در آن بنا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ای که بر اساس بنیان مستحکم و اصول صحیح اسلامی شکل گیرد اعضای آن می‌توانند علاوه بر دستیابی به کمال و رشد انسانی، در تحولات جامعه و بشریت ایفای نقش کنند لذا باید در زمینه تقویت خانواده در جامعه عزم همگانی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha