جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز، از برگزاری نشست "بررسی نقش حوزه علمیه در تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر"، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام کاظمی راد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اعلام این خبر گفت: به همت معاونت تهذیب این حوزه علمیه و به منظور آگاهی حوزویان مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز، نشست "بررسی نقش حوزه علمیه در تبیین امر به معروف و نهی از منکر"، از روز چهارشنبه 14 مهر به مدت 3 روز، ساعت 10 صبح در نمازخانه این مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر، یک تکلیف برای افراد نخبه، فعال فرهنگی و به خصوص روحانیت و محصلین حوزه های علمیه می باشد، باید با شناخت جایگاه این فریضه الهی، نقش حوزویان در احیای آن بازخوانی شود.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز ادامه داد: در این نشست سه روزه، فریضه امر به معروف از دیدگاه قرآن، روایات و امام حسین(ع) به صورت سلسله وار بررسی می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر امروزه به جامعه خودمان نگاه ویژه ای داشته باشیم، می بینیم که دشمنان قسم خورده ما با هجوم فرهنگی وارد عرصه نبرد شده اند و از هر طریقی جوانان ما را مورد هجمه قرار داده اند و لذا این فریضه الهی می‌‌تواند ابزاری کارآمد در مقابله با آن باشد.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha