پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب «هیئت»

حوزه/ همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم کتاب «هیئت» با هدف شناساندن نقش و جایگاه مداحی در جبهه تبلیغ دین از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام علی پایاب، رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ دوم کتاب «هیئت» ویژه مداحان با شمارگان 300 نسخه و با هدف شناساندن نقش و جایگاه مداحی در جبهه تبلیغ دین طراحی و تولید شد.

وی با بیان اینکه امروز آفات و انحرافات زیادی مسئله مداحی را تهدید می کند، افزود: کسب شایستگی انتساب به اهل بیت(ع) یک جایگاه بسیار بالایی است که یک مداح می تواند با رعایت حد و حدود مرز مداحی به این مقام نایل شود و کتاب «هیئت» ویژه مداحان با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری در مورد مداحی تهیه و تولید شد.

حجت الاسلام پایاب گفت: موضوعاتی همچون نقش و جایگاه مداحی، سابقه شایستگری اهل بیت(ع)، کارکردهای مداحی، ارکان مداحی، مسئولیت های مداحان و ذاکران، آفات و انحرافات مداحی، لزوم تعریف سازوکار برای ساماندهی مداحی و اخلاق مداحی از سر فصل های کتاب «هیئت» است.

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بیان بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در راستای مداحی و ذاکر اهل بیت(ع) بودن و رسالت های یک مداح شایسته از دیگر موضوعات پرداخته شده در این کتاب است.

وی افزود: تحقق عبودیت خدا، مطرح کردن اهل بیت(ع) به عنوان الگو، تبیین حقایق دین برای مردم، درک پذیر کردن مفاهیم متعالی دین، عمق دهی به ایمان دینی مردم و تعمیق و برافروختن محبت مردم به اهل بیت(ع) بخشی از مطالب پرداخته شده در کتاب «هیئت» ویژه مداحان است.

پایاب گفت: همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم  کتاب «هیئت» ویژه مداحان چاپ و در بین مداحان اهل بیت(ع) توزیع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha