شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی آل آقا

حوزه/ پژوهشگر و محقق حوزوی با اشاره به اینکه واقعه کربلا جهان را تحت الشعاع خود قرار داد گفت: واقعه کربلا درس پاکدامنی، گریز از گناه، ولایتمداری و شهامت را به بشریت آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ««حوزه»در کرمانشاه حجت الاسلام علی آل آقا در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه عنوان داشت: سربازی و طلبگی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و امام صادق (ع) افتخار و فرصتی برای دانش آموختگان علوم دینی است که باید از این فرصت در جهت تبلیغ و تبیین دین استفاده کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: وظیفه و مسئولیت طلاب و سربازان حضرت ولی عصر (عج) نسبت به گذشته به مراتب سخت تر و حساس تر است، چرا که دشمنان با شبهه افکنی در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) موجب تفرقه و اختلاف می شوند.

وی در ادامه افزود: معاندان و دشمنان اسلام توسط شبکه های ماهواره و فضای مجازی با شبهه افکنی زمینه های استحاله فرهنگی را در ممالک اسلامی را فراهم می کنند لذا طلاب همچون سربازان سیدالشهدا (ع) در برابر هجمه ها ایستادگی کنند.

حجت الاسلام آل آقا با استناد به آیات قرآن ابراز داشت: در صحرای کربلا 72 سرباز اسلام در برابر 30 هزار نیروی جبهه باطل با توکل به خداوند متعال از ایمان و اعتقاد خود پاسداری کردند و دنیا را تحت الشعاع قرار دادند و امروز شاهد این هستیم که آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا (ع) را رهبر و مقتدای خود قرار داده اند.

وی به آثار و برکات برگزاری محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضور در محافل سوگواری امام حسین (ع) دلها را همچون تعداد اندک سربازان سیدالشهدا (ع) که در برابر دریای تجهیزات و نفرات دشمن ایستادگی کردند و هراسی به دل راه ندادند محکم کرده و سبب ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار خواهد شد.

این استاد حوزه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آمریکا قدرتی نیست که انقلاب اسلامی نتواند در برابرش ایستادگی کند، ریشه شجاعت و شهامت رزمندگان اسلام در آیات قرآن نهفته است، یادآوری واقعه کربلا تزلزل و هراس را از رزمندگان انقلاب و اسلام دور خواهد کرد.

حجت الاسلام آل آقا با بیان اینکه عاشورا سراسر موعظه است، گفت: واقعه کربلا درس پاکدامنی، گریز از گناه، ولایتمداری و شهامت را به بشریت آموخت.

وی در پایان باتوصیه ای به طلاب و سربازان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) اظهار داشت: طلاب جوان در تحصیل و کسب علوم دینی کوتاهی نکنند بلکه به آن اهتمام ویژه داشته و تحت هر شرایطی از آموزش و تعلیم غفلت نکنند و باید با وجود سختی ها، مجدانه در راه طلبگی تلاش نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha