پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری

حوزه /سخنران حرم مطهر رضوی به ثواب زیارت و گریه بر حضرت اباعبدالله(ع) اشاره کرد و گفت: گریه کردن برای مصائب امام حسین(ع) سند آزادی و رهایی از آتش جهنم و همچنین مجوز نجات بخش از عذاب قبر و قیامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  والمسلمین صالحی خوانساری در ادامه سلسله نشست های سخنرانی که با حضور زائران و عزادارن حسینی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به برتری دین اسلام بر سایر ادیان اشاره کرد و گفت: دین اسلام که توسط حضرت محمد(ص) و از جانب خداوند آورده شده، نسبت به سایر ادیان  برتری دارد، چرا که پس از گذشت هزاران سال مورد دگرگونی و تحریف قرار نگرفته است.

وی، یکی از امتیازهای والای دین مبین اسلام را حفظ فرهنگ و مکتب عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) برای احیای دین جدش پیامبر اکرم(ص)، امر به معروف، نهی از منکر و مبارزه با فساد و تبعیض  قیام کرد و این حرکت ارزشمند موجب ماندگاری اسلام شد.

 سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اولیاء و انبیاء قبل از حضرت محمد(ص) از واقعه عاشورا خبر داشتند، ادامه داد: خداوند درباره عاشورا به حضرت موسی(ع) فرمود «فرزندی به خاتم الانبیاء خواهم داد که اشرف مخلوقات آدم است و در روزی به نام عاشورا و در سرزمینی به نام کربلا به دست عده ای از مردم که گمان می کنند امت خاتم الانبیاء هستند با لب تشنه در مقابل چشمان زن و فرزندان کشته خواهد شد».

وی با بیان اینکه شیعه امروز به برکت خون اباعبدالله در جهان شناخته شده است، گفت: دشمنان غرب طبق تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که شیعه دو بال سرخ و سبز دارد. بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار فرج است، اگر بخواهیم بر آن ها پیروز شویم باید این دو بال را در نزدشان کمرنگ و بی ارزش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در ادامه به ثواب زیارت و گریه بر حضرت اباعبدالله(ع) اشاره کرد و افزود: گریه کردن برای مصائب امام حسین(ع) سند آزادی و رهایی از آتش جهنم و همچنین مجوز نجات بخش از عذاب قبر و قیامت است.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: انسان عاقبت به خیر در دنیا و آخرت کسی است که شور و عشق امام حسین(ع) در جان و دل او تزریق شده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha