پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 395703
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
محمدامين شبر

حوزه/ در ديدار حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدامين شبّر، مدير و متولي مدرسه علميه شبّریه نجف اشرف با حجت الاسلام و المسلمين فرزانه، دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان، بر تعامل بين حوزه هاي خراسان و نجف تاكيد شد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدامين شبر در اين ديدار با اشاره به پيشينه اجداد و خاندان شبّر بيان كرد: سيد عبدالله شبّر که برخی از محققان نجف او را ناسخ البحار می شناختند، مولف بيش از 500 كتاب در حوزه فقه، اصول، تفسير، نجوم و ستاره شناسي و... بوده است.

استاد حوزه علميه نجف با بيان اينكه به تازگي به برخي از دست نوشته هاي مرحوم سيد عبدالله شبّر از جمله کتاب هايی با عنوان «ثقلين» و «مجمع البحرين» دست يافته ايم كه در بيروت به چاپ رسيده است، افزود: كتاب حق اليقين، بهترين كتابي كه در مبحث اخلاق و معارف از وي به يادگار مانده كه به نظرم هر طلبه اي آن را نخوانده باشد كامل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد امين شبّر در ادامه به شهداي خاندان شبّر اشاره كرد و گفت: اين خاندان 60 شهيد تقديم اسلام كرده كه پدرم شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد شبّر از خطيبان توانمند عراق و بيعت كننده با شهيد صدر يكي از آنها بوده است.

مدير و متولي مدرسه علميه شبّر در ادامه با بيان اينكه دشمنان اصلي اسلام را نبايد فراموش كرد، به جريانات تشيع انگليسي در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و افزود: اين جريانات باعث اشكالات و شبهاتي در بين شيعيان شده است كه بيشتر در كشور كويت فعاليت مي كنند و در عراق حاميان كمتري دارند.

وی با تاكيد بر اينكه ارتباط حوزه هاي علميه در ايران با حوزه علميه نجف امري ضروري است، به فعاليت هاي مدرسه علميه شبّر در نجف اشاره و اظهار كرد: اين مدرسه متعادل است و در حال حاضر 60 طلبه معمم مشغول به تحصيل هستند.

گفتني است، تعامل بین حوزه علمیه خراسان با حوزه علمیه نجف و نیزحوزه علمیه شبّریه محور تفاهم این جلسه بوده است که مقرر شد دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این خصوص رایزنی كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha