شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه نقد وهابیت در حوزه کنگاور

حوزه/ امروز دشمنان قسم خورده که در رأس آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، کمر به ایجاد تفرقه و نابودی مسلمانان بسته اند، لذا جهان اسلام در خطر بزرگی است و این خطر تنها به وسیله وحدت و انسجام هرچه بیشتر امت اسلامی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام علوی، در کارگاه دو روزه نقد وهابیت که با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور برگزار شد، گفت: مخالفان شیعه همواره شبهاتی را مطرح کرده اند و با ظهور وهابیت در عربستان روند سریعتری به خود گرفته است.

وی ادامه داد: مخالفان وقتی با گسترش فرهنگ تشیع موقعیت خود را در خطر می بینند با تألیف و نشر کتاب های ضد شیعی که سراسر کذب و تهمت است، درصدد مخدوش کردن چهره نورانی مذهب تشیع در جهان هستند.

این کارشناس حوزوی در ادامه افزود: وهابیت از گسترش فرهنگ برخاسته از قرآن در میان جوانان و استقبال آن ها از این مکتب نورانی وحشت دارد.

حجت الاسلام علوی، به لزوم وحدت در بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: مذاهب اسلامی درعین اختلاف در مسلک و راه و روش، به واسطه مشترکاتی که در میان آنهاست، باید در مقابل دشمن مشترک، در یک صف، جبهه بندی کنند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان قسم خورده که در رأس آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، کمر به ایجاد تفرقه و نابودی مسلمانان بسته اند، لذا جهان اسلام در خطر بزرگی است و این خطر تنها به وسیله وحدت و انسجام هرچه بیشتر امت اسلامی رفع خواهد شد.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: طلاب و روحانیون باید با جدیت در برابر جریان های وهابی و شبهه افکنی دشمنان بایستند و مبنای فکری باطل و خطاهای اعتقادیشان را روشن و به جهان معرفی سازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha