پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با بیان اینکه عدول از ارزش‌های حسینی سبب انحراف در دین می‌شود، گفت: گروه‌های تکفیری، به خاطر دشمنی که با مکتب امام حسین(ع) دارند، در دامن صهیونیست بین‌الملل رشد و نمو یافته و از این شجره ملعونه تکثیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دومین سالگرد گرامیداشت شهید مدافع حرم جبار دریساوی، با اشاره به حدیث «اِنَّ الْحُسين مِصباحُ الْهُدي وَ سَفينَهُ الْنِّجاه»، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی بیان می کنند که وقتی به معراج رفتم، بر بالای عرض این جمله را دیدم که «همانا حسین! چراغ هدایت و کشتی نجات است».

وی با بیان اینکه چراغ هدایت بودن، صرفاً مخصوص حضرت اباعبدالله(ع) نیست، افزود: خصوصیت چراغ‌راهنما و کشتی نجات بودن، اختصاص به امام حسین(ع) ندارد؛ چراکه بنا به فرموده حضرت رسول(ص) «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَيْتِي فِيكُمْ كَمَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَا، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ»  همه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مصابیح الهدی بوده و چراغ‌های هدایت هستند؛ اما کشتی هدایت آقا اباعبدالله الحسین(ع) از یک رنگ و بوی خاصی برخوردار است که مصداقش را بیشتر برای ایشان به کار می‌برند.

*آثار هدایتگری امام حسین(ع) در جامعه

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به آثار هدایتگری امام حسین(ع) در جامعه، تصریح کرد: خداوند متعال دل‌های مردم را به برکت امام حسین(ع) برای هدایت مهیاتر می‌کند و به همین دلیل است که در دهه‌های محرم‌الحرام، معمولاً دل‌های عشاق آن بزرگوار به تلاطم و جوش‌وخروش می‌افتد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ادامه داد و خاطرنشان کرد: در جامعه جهانی، میلیون‌ها نفر زندگی می کنند که این افراد در طول سال هیچ توجهی به خدا و رسولش ندارند، اما همین‌که عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) فرا می‌رسد ، دلشان هوایی شده و بی‌اختیار اشک از چشمانشان جاری و پای پرچم حضرت عشق سینه می‌زنند.

* پرچمداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) افتخار شیعیان است

عضو مجلس خبرگان رهبری، افتخار شیعیان را پرچمداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) مطرح کرد و گفت: افتخار ما شیعیان پیروی از مکتب سرخ عاشورایی امام حسین(ع) است به برکت همین مکتب، زیر این پرچم حسین قرار گرفته و سینه می‌زنیم و قطعاً هرکس زیر این پرچم قرار گرفت، سعادتمند ابدی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، راز گرایش به امام حسین(ع) را داشتن قلب پاک و منعطف دانست و تصریح کرد: اساساً دل‌های مردمی که غل و غش ندارند، نسبت به امام حسین(ع) نرم است، اما بعضی از قلوب آن‌چنان مکدر، زشت و کثیف شده که بنا به آیه ۷ سوره بقره «خَتَمَ اللَّهُ عَلی قُلوبِهِم وَعَلی سَمعِهِم، وَعَلى أَبصارِهِم غِشاوَةٌ، وَلَهُم عَذابٌ عَظيمٌ» هیچ‌گونه قابلیت پذیرش معرفتی را نداشته و به‌نوعی از مرز انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تکفیری ها را یک فتنه خطرناک برای امت اسلام خواند و گفت: بسیاری از گروه‌های تکفیری، به خاطر دشمنی که با مکتب امام حسین(ع) دارند، می‌بینیم که در دامن صهیونیست بین‌الملل رشد و نمو یافته و از این شجره ملعونه تکثیر می‌شوند.

*«حسینی بودن» را رمز عاقبت‌به‌خیری انسان است

وی، اصلی‌ترین دلیل انحراف گروه‌های تکفیری را «دوری از ارزش‌های عاشورایی و مکتب امام حسین(ع)» دانست و  «حسینی بودن» را رمز عاقبت‌به‌خیری انسان عنوان و تصریح کرد: اگر مردم در خدمت امام حسین(ع) و عاشق واقعی حضرت باشند، إن‌شاءالله تا قیامت مصون مانده و سعادتمند ابدی می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha