جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: اگر قرار است، شب عاشورا مسابقه فوتبال برگزار شود(مسابقه ایران - کره جنوبی)، باید فضای مسابقه صد در صد عاشورایی بوده و ضمن سیاه پوش شدن فضای ورزشگاه، فریاد «یاحسین(ع)» طنین انداز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله موحدی کرمانی، ظهر امروز (جمعه 16 مهرماه 95) در خطبه های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: امام حسین(ع) بدون ترس، در برابر دشمنان ایستاد اما امروز عده ای از آمریکا می ترسند و می گویند باید با آنان کنار بیاییم.

وی با بیان این که امام حسین(ع) توجه به قدرت داخلی داشت، گفت: بی خود نیست که مقام معظم رهبری توصیه می کند که به توان داخلی خود تکیه کنیم، چرا که کشور ما از امکانات پر است؛ حتی با توجه به توان داخلی، می توان از دلارهایی که آمریکا دزدیده و برده، بی نیاز شویم.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که چشم امید به آمریکا نداشته باشید، و خودتان روی پای خودتان بایستید، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) امید به خدا داشت و با همین نگاه پیروز شد.

*امام حسین(ع) از تحریک عواطف مردم استفاده کرد

وی با بیان این که امام حسین(ع) از تحریک عواطف مردم استفاده کرد و با رفتار خود می خواست بگوید که من می توانم همین مردمی که امروز در مقابل من هستند را علیه یزید تحریک کنم، گفت: امام حسین(ع) نه از طریق راه انداختن سیل خون، که از طریق راه انداختن سیل اشک، بر دشمن پیروز شد؛ اگر دقت کنیم می بینیم که تحریک قلوب و عواطف، هدف امام حسین(ع) است و در این زمینه از هر وسیله ای که بشود عواطف مردم را تحریک کرد، استفاده می کند؛ امام حسین(ع) تمام خانواده را می آورند که هر کدام می توانند نقشی در تحریک عواطف مردم داشته باشد.

*آل سعود منکر جامعه اسلامی است

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکرهمزمان با فرارسیدن دهه اول محرم، گفت: اگر امر به معروف بین ما نباشد، جامعه غرق در فساد می شود.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که با ترک امر به معروف و نهی از منکر، حکومت دست بدان می افتد و دیگر حکومت شرک و نفاق خواهد بود، گفت: اگر جلوی فساد گرفته نشود، همه چیز بر باد می رود؛ خون شهدا و انقلاب و دین و اخلاق بر باد می رود؛ اصلا با نبود امر به معروف و نهی از منکر، زمین فاسد می شود.

وی با بیان این که در زمان مان منکر فراوان داریم و بزرگترین آن سلطه آمریکا بر کشورهای ضعیف است که یا تهدید و یا تطمیع شده اند، خاطرنشان کرد: آل سعود منکر جامعه اسلامی است که خدا لعنت کند آنان را که حج را بر ایرانی ها بستند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که باید اتاق فکری در نظام اسلامی ما باشد که تمام منکرات خارجی و داخلی را شناسایی کند، گفت: فساد اخلاقی، فساد اداری، رشوه، بالا بودن آمار طلاق، بیکاری، مواد مخدر، سوءاستفاده از بیت المال که نمونه آن دریافت های نجومی است، از جمله منکرات است.

وی با بیان این که باید وظایف هر کس برای جلوگیری از منکرات مشخص شود، گفت: مسئولین فرهنگی دست به دست هم دهند، و این مسئله را ساده نگاه نکنند.

*تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که فقر عامل بسیاری از مشکلات و منکرات جامعه است، گفت: با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی می توان، فقر را در جامعه ریشه کن کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی هم گفت: نیروی انتظامی تأمین کننده امنیت است و رعیت و مردم می توانند به برکت نیروهای مسلح، امنیت داشته باشند؛ خوشبختانه به برکت نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج)، در این دنیای پر از نا امنی، ایران در امنیت کامل به سر می برد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سالگرد شهادت شهید سردار همدانی، یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی داشت.

*کشورهای مسلمان برای مدیریت حج، فکری کنند

وی در ادامه با اشاره مجدد به فاجعه منا، گفت: این حادثه داغی بر دل هر انسان با وجدان است و از این رو کشوهای مسلمان باید برای مدیریت حج فکری کنند؛ سؤال این است که تا چه روزی باید مدیریت حج دست آل سعود نالایق باشد؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زمان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره، گفت: تذکرات داده شده و من وارد این مسئله نمی شوم؛ فقط می گویم اگر قرار است که شب عاشورا مسابقه فوتبال برگزار شود، باید فضای مسابقه صد در صد عاشورایی باشد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید در و دیوار استادیوم سیاه پوش شده و تمام فضا سیاه پوش شود؛ فریاد یاحسین(ع) در آن جا طنین انداز شود؛ به جای کف زدن همه بگویند یا حسین.   

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha