جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گریه برای امام حسین علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: ارتباط با عاشورا و گریه برای اباعبدالله(ع) آرامش را برای انسان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) در مرکز خدمات با بیان اینکه تمام نیازهای انسان با اتصال و پیوند به عاشورا برطرف می‌شود، گفت: کسانی که از عاشورا و دهه محرم غافلند و با سیدالشهدا(ع) قطع رابطه کرده‌اند از بسیار از خیرهای عالم محرومند و زمانی که در بن بست قرار می‌گیرند خروج از آن برایشان ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان این است که خداوند متعال او را با لذت‌گرایی عجین کرده است، افزود: در نگاه قرآن کریم کسی که بخواهد به آخرین اوج لذت خود برسد باید با فرهنگ لذت بری آشنا باشد و اگر چنین نباشد لذت‌های اندک ظاهری او را فریب خواهد داد.

استاد حوزه علمیه به لذت‌های دنیوی اشاره کرد و گفت: یکی از انواع لذت‌های دنیوی شادی و لذت مباح است و انسان با مباحات عالم مانند تفریحات سالم به فرح و لذت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) اهل شادی و تفریح بودند و این‌گونه نبوده که همواره کنج خانه بنشینند، تصریح کرد: از ظلم‌هایی که ائمه معصومین(ع) وارد شده این است که آنها را همواره انسان‌هایی پولدار و گریزان از شادی‌ها برای مردم معرفی کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری بیان کرد: ما به‌گونه‌ای ائمه معصومین(ع) را توصیف کرده‌ایم که پولدار بوده و همواره به مستمندان کمک می‌کردند درحالی‌که در تاریخ داریم که ائمه(ع) گاهی بدهکار می‌شدند و حتی پیامبر(ص) وصیت کردند که قرض‌های من را بپردازید.

وی ادامه داد: ما چنان اهل‌بیت(ع) را موجودات خانه‌نشینی معرفی کرده‌ایم که اگر  جوانی بشنود که آنها اهل رفتن به طبیعت بوده‌اند این سؤال در ذهنش ایجاد می‌شود که مگر اهل‌بیت(ع) اهل تفریح و شادی نیز بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه به لذت و شادی مستحب اشاره کرد و گفت: خاتم‌الانبیا(ص) فرمودند که به فرزندان خود ورزش‌های شنا، تیراندازی و اسب‌سواری را آموزش دهید.

وی افزود: این ورزش‌ها لذت‌های مشروع و مستحبی هستند که اگر به دستور خاتم‌الانبیا(ص) عمل کنیم ثواب نیز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ابراز داشت: لذت‌هایی که بخواهد انسان‌ها را عبادت بازدارد مکروه است همان‌طور که فرموده‌اند زمانی که در مسجد می‌نشینید حرف از دنیا نزنید چراکه انسان را از عبادت بازمی‌دارد.

وی بیان کرد: خوردن مال حرام یا دیگر اعمالی که در انسان منع شده است جزو لذت‌های حرام هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما لذت و فرح واجب هم داریم، گفت: قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید به لذت واقعی برسید چاره‌ای جز پیوند با اهل‌بیت(ع) ندارید.

وی با بیان اینکه وقتی در عزای اباعبدالله(ع) گریه می‌کنید احساس سبکی می‌کنید، عنوان کرد: کسی که در درنیا دچار رنج می‌شود برای رهایی از این رنج باید با عاشورا ارتباط داشته باشد تا نجات پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری بیان کرد: اینکه بعضی از افراد فراری از گریه برای اباعبدالله(ع) هستند این است که حقیقت روضه اباعبدالله(ع) را درک نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بلاهای زندگی موجب می‌شود انسان پخته شو،د گفت: انسان‌هایی که در زندگی دچار هیچ بلایی نمی‌شوند کسانی هستند که از چشم خدا افتاده‌اند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شما با گریه برای امام حسین(ع) زمینه لذت خود را فراهم می‌کنید، گفت: ارتباط با عاشورا و گریه برای اباعبدالله(ع) آرامش را برای انسان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha