پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ عاشورا تا قیامت پویا و زنده است، گفت: این نهضت عظیم هیچ گاه در گذر زمان فراموش نخواهد شد و هر روز پویاتر از روز دیگر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در ساری برگزار شد با بیان این که ماه محرم رسانه ای هزار ساله است، گفت: نهضت عظیم حسینی رسانه شیعه و اسلام تا قیامت خواهد بود و امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ عاشورا تا قیامت پویا و زنده است، گفت: این نهضت عظیم هیچ گاه در گذر زمان فراموش نخواهد شد و هر روز پویاتر از روز دیگر خواهد بود.

وی با بیان این که باید از شور حسینی برای شعور حسینی در ماه محرم بهره گیریم، گفت: رسالت روحانیت و هیأت های مذهبی در تقویت بصیرت عاشورای جامعه بسیار سنگین است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کردند و در برابر ظلم و کفر ایستادند و مبارزه کردند، ادامه داد: امروز رسالت اصلی امت اسلامی ادامه راه نهضت حسینی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های جبهه کفر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید به گونه ای عزاداری کرد که محتوای اصلی این برنامه‌ها برای انسان حاصل شود، گفت: چراکه این محتوا است که به انسان بصیرت می بخشد.

وی با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از با هدف باشد و نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

امام جمعه ساری، امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحریف حادثه عاشورا از سال های گذشته در دستور کار دشمن قرار گرفته است، گفت: باید مراقب بود تا برخی اعمال  غیر اصولی چهره اسلام ناب خدشه دار نشود.

امام جمعه ساری ادامه داد: متأسفانه برخی عزاداری ها شکل و صورت واقعی خود را از دست داده و این گونه عزاداری ها آن چیزی است که دشمن علیه تشیع در نظر گرفته و می خواهد به اهداف شوم خود برسد.

آیت الله طبرسی با ابراز تأسف از مسأله قمه زنی در ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود: دشمنان می خواهند شیعه هراسی، اسلام هراسی و ایران هراسی ایجاد کنند و به همین خاطر، از این شیوه عزاداری ها که خود ایجاد کرده و متأسفانه برخی در کشور آن را اجرا می کنند، تصویر برداری می کنند و در رسانه های خود به مردم نشان می دهند.

امام جمعه ساری با اشاره به سخن نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر این که فرمودند «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة الجناه»، گفت: باید به دنبال همان عاشورایی باشیم که عظمتش را به دنیا نشان دهیم، اما این شیوه های عزاداری با سخن حضرت محمد(ص) مبنی بر چراغ هدایت بودن و کشتی نجات بودن امام حسین(ع) اصلاً  هم خوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: عزاداری امام حسین(ع) به روش صحیح در تاریخ یک افتخار برای ما محسوب می شود و ما باید به این شیوه صحیح در دنیا افتخار کنیم، زیرا نشان می دهیم که طرفدار حقیقت هستیم و با ظلم و ستم مخالف هستیم و با کسانی همچون یزید و معاویه که کرامت انسان ها را زیر پا می گذارند، مخالف هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha