جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم ، بصیرت و فهم بالای دینی را مهم ترین شاخصه امت و ملت عاشورایی در هر زمان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همه مبلغان، وعاظ و مداحان در نهایت باید بتوانند با برنامه های خود زمینه رشد و اعتلای فهم و شعور دینی مردم را فراهم کرده و در ارتقای بصیرت حسینی آنان بکوشند.

وی با بیان این که زندگی عزت مندانه و حرکت در مسیر و خواست الهی درس بسیار مهمی است که ما از نهضت عاشورا فرامی گیریم ، گفت: اگر ما به همه وقایع نهضت اباعبدالله الحسین (ع) دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که تک تک لحظات آن برای اردوگاه سیدالشهدا(ع) و یارانش ، مایه عزتمندی و به تعبیر زینب کبری(س) زیبایی بوده است.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: آنچه مسلم و مورد انتظار است این که همین عزتمندی را ما به تاسی از دستگاه عظیم حسینی به سبک زندگی خود و جامعه مان وارد کنیم که اگر این گونه شد بی شک سعادتمندی دنیا و آخرت را به دست آورده ایم.

وی با بیان این که ایام محرم و صفر بهترین فرصت جهت بصیرت افزایی جامعه است، افزود: بی شک حضور توام با فهم و درک دینی بالا در مجالس و محافل عزاداری باعث رشد و ارتقای اطلاعات افراد از واقعیت های تاریخی می شود و آن ها را هر چه بیشتر با روایات صادره از ائمه اطهار(ع) در ابعاد مختلف آشنا می کند که همین آشنایی زمینه حسینی شدن و حسینی ماندن را در وجود افراد فراهم می آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha