جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه الزهرای یزد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به اهمیت تربیت فرزند از دیدگاه اسلام، گفت: مادران باید فرزندان را عاشورایی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آزاده نیکپور، مدیر مدرسه علمیه حضرت الزهرا(س) یزد در  مراسم عزاداری روزانه این مدرسه که با زیارت عاشورا و ذکر مصیبت امام حسین(ع) آغاز می شود، در جمع بانوان یزدی با تسلیت ایام سوگواری محرم  پس از بیان احکام ضروری بانوان به ادامه بحث تربیت در اسلام پرداخت و افزود: منظور از تربیت این است که انسان قابلیت رشد دارد و باید وسایلی فراهم شود تا انسان را به کمال برساند.

وی خانواده را به عنوان اولین و مهم ترین جایگاه تربیت دانست و تصریح کرد: انسان برای رشد کردن باید در بستر مناسبی قرار بگیرد و موانعی را که برسر راهش است ، از میان بردارد زیرا برخی موانع به شهوات و قوه غضب دامن می زند .

مدیر مدرسه الزهرا(س) یزد با اشاره به اینکه یکی از حقوق مذکور در رساله امام سجاد(علیه السلام)، حق فرزند بر والدینش است، به مادران توصیه کرد: تربیت فرزندانشان  را از همان دوران بارداری شروع کنند، چرا که حالات مادر در این دوران، در تربیت فرزند بسیار تأثیرگذار است.

نیکپور با استناد به آیه ششم سوره تحریم که می فرماید: «یا ایها الذین ءامنوا قوا أنفسَکم و أهلیکم ناراً و قودها الناس والحجارة»، این مطلب را متذکر شد: خداوند نتیجه تربیت نکردن را آتشی می داند که هیزم آن خود انسان است.

 وی به طلاب توصیه کرد: برای اینکه در این آتش نسوزند، باید اول خودشان را از گناه و معصیت حفظ کنند و سپس به سراغ خانواده شان بروند.

 نیکپور در پایان سخنان خود، پنج رمز تربیت عاشقانه فرزندان از سوی والدین را «تأکید کلامی»، « وقت گذاری»، «خدمت رسانی»، « هدیه دادن» و « ابراز دوستی» برشمرد.

*کارگاه آموزش روایتگری نرم افزار حماسه عاشورا

به مناسبت ماه محرم، یکی از فعالان فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد در کارگاه آشنایی با نرم افزار حماسه عاشورا، شرکت کنندگان را با روش های ارائه وقایع عاشورا با ابزارهای مجازی از جمله لب تاپ و ویدئو پروژکشن آشنا کرد.

خانم جوشی زاده ضمن معرفی نرم افزار روایتگری حماسه عاشورا، سادگی اجرا و جذابیت را از ویژگی های این نرم افزار برشمرد و اظهار کرد: موضوع این نرم افزار، تصویرسازی واقعی بر اساس متون تاریخی است.

وی با بیان توضیحاتی درباره کاربرد و نحوه استفاده از این نرم افزار گفت: در ضمن شرح وقایع می توان به پیامهای بصیرتی عاشورا متناسب با مخاطب پرداخت.

این فعال فرهنگی استفاده از این نرم افزار را برای بانوان مبلغ توصیه کرد و افزود: مبلغان می توانند از طریق نمایش این نرم افزار و روایتگری حماسه عاشورا و تحلیل متون آن برای مخاطبان، به مسائل روز جامعه اشاره کنند و از این طریق زمینه پذیرش بهتر مسائل دینی را برای آنان مهیا کنند.

جوشی زاده در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با جنگ نرم، استفاده از ابزارهای مجازی را برای تفهیم بیشتر مطالب ضروری دانست و فعالیت در این زمینه را از وظایف مهم طلاب برشمرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha