شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خیمه گاه در کربلا

حوزه/ آستان مقدس حسینی اعلام کرد: امسال مراسم نمادین به آتش کشیدن خیمه گاه امام حسین علیه السلام و تعزیه خوانی در صحن حضرت زینب(ع) برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری مراسم باشکوه عزاداری امام حسین علیه السلام در کربلا، آستان مقدس حسینی اعلام کرد: امسال مراسم نمادین به آتش کشیدن خیمه گاه امام حسین علیه السلام و تعزیه خوانی در صحن حضرت زینب(ع) برگزار می شود.

مازن الوزنی مسئول هیئت های حرم مطهر درباره علت انتخاب این مکان برای مراسم خیمه گاه گفت: صحن حضرت زینب به این خاطر انتخاب شده که گنجایش افراد بیشتری را برای عزاداری دارد و ابزارهای طرح توسعه حرم نیز در این مکان مزاحمتی برای عزاداران ایجاد نمی کند و از سوی دیگر به حرم امام حسین(ع) نیز نزدیک می باشد.

مسیر هیئت طویریج تغییر نمی کند

اما از سوی دیگر آستان مقدس حسینی برخی شایعات درباره تغییر مسیر و زمان حرکت هیئت عزاداری طویریج را رد کرد و آن را شایعاتی غیر دقیق و نادرست دانست.

مازن الوزنی مسئول هیئت های عزاداری حرم مطهر گفت: هیئت طویریج روز دهم محرم پس از برگزاری نماز ظهر از خیابان جمهوری به سمت باب القبله حرم امام حسین علیه السلام حرکت می کند و وارد صحن مطهر می شود و از حرم مطهر نیز به سمت بین الحرمین خارج می شود تا به حرم مطهر حضرت عباس(ع) برسد.

هیئت طویریج از معروف ترین و بزرگ ترین دسته های عزاداری عاشورا در کربلا است که اعضای این هیئت روز عاشورا از منطقه طویریج در نزدیکی کربلا با پای برهنه و هروله کنان به سوی حرم مطهر حرکت می کنند و در راه به عزاداری می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha