پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ در برهه ای از تاریخ بسیاری از افراد از مکتب امام حسین(ع) در حد گریه کردن و برگزاری مراسم سوگواری برداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در جمع عزاداران مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر چغادک استان بوشهر، با تسلیت ایام محرم، حضور در مراسمات سوگواری سیدالشهدا(ع) را باعث روشنایی دل دانست و گفت: این توفیق چیزی نیست که در جای دیگر پیدا شود و فایده ای که از این مجلس می برد فایده ای است که در همه زندگی دنیا و آخرت به کار می آید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: در طول تاریخ عده زیادی از مردم و شیعیان از انگیزه قیام امام حسین(ع) غفلت کردند و آنقدر واقعه کربلا و عاشورا عظیم بوده که جنبه های مختلفی از آن به چشم مردم آمده و بسیاری از مردم جنبه های کوچکی از آن را برداشت کرده اند.

وی به حقیقت قیام امام حسین(ع) پرداخت و ابراز کرد: وقتی یک حقیقت حقیقتی بزرگ باشد انسان نمی تواند همه آن را درک کند بلکه به اندازه معرفت و شناخت و ظرفیتی که دارد می تواند آن حقیقت را بشناسد، از این رو در طول تاریخ انحرافاتی درباره قیام امام حسین(ع) ایجاد شده است. برخی این قیام را در حد عزاداری دیده اند و در همان حد برگزار کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: در برهه ای از تاریخ بسیاری از افراد از مکتب امام حسین(ع) در حد گریه کردن و برگزاری مراسم سوگواری برداشت کردند، از این رو تحریف هایی هم به همین دلیل ایجاد شده است و به اصل مطلب آنچنان توجه نشده و فقط به بُعد گریه و سوگواری پرداختند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: همچنین در برهه ای از تاریخ برخی از مردم نسبت به قیام امام حسین(ع) به خواب رفتند؛ سرنوشت امام(ع) چیزی بود که خدا از قبل مقدر شده بود. هدف بزرگی که امام حسین(ع) از قیام خود تصریح می کند اصلاح امت پیغمبر است. ایشان وقتی دید مردم منحرم شدند و اصل اسلام از بین رفته و ظاهری از اسلام باقی مانده است به همین دلیل امام(ع) قیام کرد، چراکه جامعه به سرعت در آن زمان به سمت انحراف در اسلام پیش می رفت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha