چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان این که نهضت امام حسین(ع) بهترین منبع تقریب مذاهب است، گفت: برجسته ساختن اربعین حسینی در جهان بهترین عامل برای پیشبرد اهداف اسلام و تقویت وحدت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: کربلا مصداق بارزی از تقریب مذاهب است، چرا که در معیت حضرت سیدالشهدا (ع) و مدافعین حریم آل الله، شیعه، اهل سنت، نصرانی، مسیحی و عثمانی نیز حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: محب اهل بیت علیهم السلام در بین فرقه های مختلف وجود دارد و در طول تاریخ دیده ایم که اهداف مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و روح آزادی و مبارزه با ظلم و ستم استکبار و استثمار ایشان، سبب شد که حتی رهبران دیگر مذاهب از رفتار امام حسین (ع) درس گرفته و این مکتب را الگوی خویش قرار دهند.

این استاد حوزه افزود: امام حسین (ع) در بین شیعیان امام و مقتدا و در بین مسلمین فرزند رسول خدا (ص) و واجب المحبه در بین آزادی خواهان جهان است و مظهر شجاعت، ایثار، آزادگی و ظلم ستیزی به شمار می رود.

وی با بیان این که نام و آوازه حضرت سیدالشهدا (ع) به اذن خداوند در قلوب و اذهان بشریت جا گرفته است، بیان داشت: امروز هم خوشبختانه در عزای سیدالشهدا (ع) اهل سنت و تشیع شرکت می کنند و تجلی عملی آن ها در اربعین سیدالشهدا (ع) مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان گفت: امروز باید علما و بزرگان اعم از شیعه و اهل سنت با استفاده از نفوذ کلام برای نشان دادن چهره اسلام ناب محمدی روی موضوع اهل بیت علیهم السلام با محوریت اربعین کار کرده و جدیت بیشتری داشته باشند، چرا که  امام حسین(ع) منبع عظیمی برای مسلمانان است؛ همان طور که اسقف های مسیحی اذعان داشت که اگر حسین (ع) از مسیحیت بود تمام جهان را مسیحی می کردند، لذا  ما باید به داشته های خود افتخار کرده و و برای پیشبرد اهداف اسلام از کربلای حسین (ع) بهترین استفاده را ببریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha