جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری

حوزه/ تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز گفت: اگر خطبا و مداحان ابعاد نهضت حسینی را به صورت روان و شیوا بیان کنند، روح ایثار و گذشت جوانان و نوجوانان چنان تقویت می گردد که تمام توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری، تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در مراسم سوگواری سالار شهیدان که ظهر امروز در این مدرسه  و با حضور طلاب، روحانیون و عموم عزاداران این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک سازندگی درونی انسان و اصلاح و تهذیب نفس، در سعادت فردی، اجتماعی و دنیوی و اخروی انسان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان این که برای این تهذیب نفس، یکی از مهم ترین روش ها، ارائه الگوهای عملی و تربیتی است، ابراز داشت: یکی از این نمونه ها و الگوهای عینی فضایل اخلاقی و تربیتی مکتب حیات بخش حسینی و نهضت همیشه جاوید امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در کربلا است.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز ادامه داد: البته قیام امام حسین(ع) از جهات گوناگون و جنبه های مختلف قابل توجه و بحث و تجزیه و تحلیل می باشد. یکی از صفاتی که در نهضت حسین بن علی(ع) ارزش زیادی دارد، روشن بینی است. یعنی امام حسین(ع) آن روز چیزهایی را می دید و به آنها دقت داشت که دیگران نمی فهمیدند.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری اضافه کرد: چنین اتفاق هایی در تاریخ ملت ها و تمدن ها بی سابقه است، امروزه محققان و پژوهشگران باید روح نسل جوان و نوجوان را از این آگاهی های تاریخی و دینی که سرشار از عشق و معنویت است، پربار سازند.

وی یادآور شد: شهدای کربلا و در راس آنها امام حسین(ع) و آنگاه حضرت عباس(ع) مظهر کامل و الگوی عملی و واقعی ارزش های تربیتی و اخلاقی بوده و همواره در بستر تاریخ و قلوب ملتی که تشنه صفای باطن و شیفته ی اخلاق و معنویت هستند، می درخشند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز تصریح کرد: نهضت حسینی با تمام حرکت های تاریخ فرق دارد. به طور مثال اولین کسی که در واقعه کربلا از خاندان پیامبر اکرم(ص) شهید شد، حضرت علی اکبر(ع) بود و آخرین آن امام ایثارگران تاریخ حضرت حسین بن علی(ع) بوده است.

وی تاکید کرد: امروزه اگر صاحبان منبر و تریبون، تنها همین حرکت تاریخی در خور تحسین علی اکبر(ع) را با بیان روان، تبیین کنند و نویسندگان آن را به قلم درآورند، روح ایثار و گذشت جوانان و نوجوانان چنان تقویت می گردد که کارآیی ماهواره ها را خنثی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با این کار جوانان ما می فهمند که اخلاص، عرفان، رضای خدا، عشق به الله وبه طور کلی الهی شدن که از تعالیم عالیه و آثار برجسته قیام عاشورا است، در وجود عرفانی و مبارک حضرت علی اکبر(ع) تجسم یافته است.

عاشورا یک مکتب است

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز خاطرنشان کرد: به جوانان باید با عبارتی ساده یاد داد که قیام عاشورا، قیام یک فرد علیه فرد دیگر و یا گروهی علیه گروهی  دیگر در مقطعی از تاریخ نیست که با پایان آن، همه چیز تمام می شود، بلکه یک مکتب است. در این صورت آنان درک خواهند کرد که انسانهای الهی و فداکاری در تاریخ بشریت پیدا می شوند که برای اصلاح جامعه، علیه مفاسد سیاسی و یا اجتماعی حاکم یک جامعه بلند می شوند و زندگی و جونشان را در این راه فدا می کنند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha