سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز تعبیر «اَحْلى مِنَ الْعَسَلِ» حضرت قاسم(علیه‌السلام) الگوی جوانان مومن و متدین ایران اسلامی در برابر استکبار و جریان ضد دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در حرم مطهر رضوی با اشاره به شهادت حضرت قاسم(علیه‌السلام) و الگوگیری جوانان ایران از ایشان در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) افزود: جوانان این کشور در هشت سال دفاع مقدس از یکدیگر برای رفتن به جبهه پیشی می‌گرفتند، برخی نوجوانان در شناسنامه‌های خود تاریخ تولدشان را تغییر می‌دادند تا اجازه حضور در جبهه را بیابند و امروز نیز بسیاری از جوانان این کشور برای حضور در جبهه مقاومت سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) ابراز آمادگی کرده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر اینکه امروز ایستادگی در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی از فیوضات عظیمی است که حیات جاودانه و بقای الهی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: منطق «اَحْلى مِنَ الْعَسَلِ»، امروز منطق و گفتمان جوانان عاشورایی است که به نام حسین بن علی(علیه‌السلام) در صف مقاومت از اسلام و ارزش‌های الهی، گوش به فرمان ولی امر زمان خود ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، روایت گفت‌وگوی حضرت قاسم(علیه‌السلام) با ابا عبد الله الحسین(علیه‌السلام) در شب عاشورا را نقل کرد و با بیان اینکه حضرت سید الشهدا(علیه‌السلام) در شب عاشورا حضرت قاسم(علیه‌السلام) را مورد آزمون بصیرت قرار دادند، گفت: شب عاشورا حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) اصحاب و نزدیکانشان را جمع کردند و خبر شهادت آن ها را دادند؛ جناب قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) برخاست و پرسید: من هم کشته خواهم شد؟ حضرت فرمودند: مرگ نزد تو چگونه است؟ عرض کرد: « اَحْلى مِنَ الْعَسَلِ، از عسل شیرین‌تر».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(علیه‌السلام) با این سوال که «مرگ نزد تو چگونه است؟» می‌خواستند بدانند که آیا جناب قاسم(علیه‌السلام) از روى عقیده، مرام و بصیرت راه شهادت را اختیار و انتخاب کرده‌اند یا به سبب رابطه خویشاوندی و برای دفاع از عموی خود برخاسته است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مهمترین امتیاز عاشورائیان آن بود که بصیرت هایشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می‌کرد، گفت: حکمرانی بصیرت بر شمشیر معرف این است که آنان راه و رهبر را می‌شناختند و مهمترین بلایی که یزیدیان به آن مبتلا بودند، بی بصیرتی بود.

وی با بیان اینکه آزمون بصیرت حضرت امام حسین(علیه‌السلام) تنها معطوف به حضرت قاسم(علیه‌السلام) نیست، گفت: حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) نیز مورد این آزمون قرار گرفتند، امام حسین(علیه‌السلام) در راه کربلا، برای لحظاتی به حالت منامیه رفتند و تا چشم باز کردند، فرمودند: «اِنالله وَ اِنّااِلَیه راجعون و الحمدلله ربّ العالمین» حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) از امام دلیل این استرجاع و حمد را جویا شدند؛ امام سرنوشت شهادت را به ایشان خبر دادند و از نگاهشان نسبت به این حرکت پرسیدند، حضرت علی ‌اکبر(علیه‌السلام) پاسخ دادند: «اولسنا علی الحق؟ مگر نه این است که ما بر حقیم؟»، پس هیچ هراسی از مرگ نداریم.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن توصیه جوانان کشور به افزایش بصیرت، اظهار کرد: امروز فضای عالم بسیار غبار آلود است و گاهی شناخت مسیر حق بسیار مشکل می‌شود و کسی می‌تواند این مسیر غبار آلود را به سلامت طی کند که نگاهش به ولایت به عنوان رهبر و شاخص نظام اسلامی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) و حضرت قاسم(علیه‌السلام) را بهترین الگوها برای جوانان مسلمان معرفی و ابراز کرد: جوانان بدانند امروز در برابر تهاجمات و انحرافات فرهنگی که بسیار سهمگین‌تر از امواج طوفان نوح، دین و اخلاق و سعادت الهی را تهدید می‌کند؛ تنها راه نجات ورود به کشتی نجاتی است که ناخدای آن ابا عبد الله الحسین(علیه‌السلام) هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فرازی از زیارت اربعین که در آن خون امام حسین(ع) مایه جهل زدایی از جامعه معرفی می‌شود، اشاره و اظهار کرد: خون ابا عبدالله(ع) در طول تاریخ همواره از جوامع بشری جهل زدایی کرده و خواهد کرد و این بیداری اسلامی و بصیرت آفرینی که امروز به برکت خون این حضرت در میان جوامع بشری بروز یافته، گواه این حقیقت است.

این استاد حوزه راه شهدا را امتداد قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام معرفی کرد و آن عامل بیداری اسلامی در جهان اسلام دانست و افزود: مقاومت بیش از یک سال مردم مظلوم یمن در برابر رژیم آل سعود، یکی از برکات خون شهداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha