جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر آیت‌الله موسوی جزایری به عراق

حوزه/ بازدید از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نجف، انجام پیش مقدمه‌های راه‌اندازی دفاتر نمایندگی شبکه جهانی الأهواز و دیدار با برخی علمای مطرح حوزه علمیه نجف، برخی از برنامه‌های آیت‌الله موسوی جزایری در سفر به عراق بود.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان گزارشی از سفر آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین علت سفر آیت‌الله موسوی جزایری، پیگیری درس و بحث طلاب اهوازی مقیم نجف بود که ایشان پس از بازدید از حوزه علمیه آنجا، یک روزی را میهمان طلاب بود.

وی با بیان اینکه، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، جلسات متعددی با طلاب در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نجف داشت، گفت: آیت‌الله موسوی جزایری، در این دیدار از نزدیک با مسائل و مشکلات طلاب آشنا و دستوراتی مبنی بر حل فوری آنها، صادر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی، یکی دیگر از دلایل سفر آیت‌الله موسوی جزایری، به عراق را «راه‌اندازی دفاتر شبکه جهانی الأهواز در نجف و کربلا» عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که شبکه الأهواز، جزء یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های عرب‌زبان است، امام‌جمعه اهواز که مؤسس این شبکه هستند، تصمیم گرفت که دفاتر نمایندگی این شبکه را در دو شهر نجف و کربلا راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به دیدارهای نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با برخی از علمای سرشناس عراق، گفت: دیدار و گفتگو با «آیت‌الله حسینی، نماینده ولی‌فقیه در عراق»، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم الهدی، مسئول بعثه نجف»، «آیت‌الله طبرسی» و دیگر شخصیت‌های مطرح حوزه علمیه نجف، از دیگر برنامه‌های آیت‌الله موسوی جزایری در سفر به عراق بود.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان با اشاره به برکات این سفر، اظهار داشت: مهم‌ترین برکت این سفر، توسعه پایگاه‌های اجتماعی خوزستان در عراق بود که إن‌شاءالله بیش‌ازپیش شاهد این مهم باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha