پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
منبر

حوزه/ باید از عزاداری ها برای گسترش سبک زندگی اسلامی، ترویج معارف اهل بیت(ع)، آشنایی با فلسفه آزادی و جهاد و از همه مهمتر مسئله نفوذ استکبار جهانی استفاده کرد.

حجت الاسلام احمد نجمی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند با اشاره به اینکه ماه محرم بهترین فرصت فرهنگ سازی است، گفت: کار اساسی حوزه، تربیت افراد است، لذا از ماه محرم می توان به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای تبلیغ دین فرهنگ سازی استفاده کرد.

امام جمه سرایان بر ضرورت استفاده از فرصت طلایی تبلیغ محرم و صفر تاکید و اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، محرم و صفر باعث زنده نگه داشتن اسلام شده است.

وی با بیان این که مهمترین رسالت حوزه علمیه، آموزش، تبلیغ و دفاع از دین است، ابراز داشت: منبر، رسانه بزرگ تبلیغی پیامبر(ص) بود و این فرصت هم اکنون در اختیار مبلغین است و باید مفاهیم دینی و عبرت های عاشورا را به مخاطبان منتقل کنند.

حجت الاسلام نجمی پور، بی توجهی به نیازهای مخاطبان را از آسیب های پیش روی مبلغان برشمرد و افزود: روحانی و طلبه ای موفق است که بداند برای چه گروهی از جامعه و چه هدفی سخنرانی می کند.

امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه منبر مهمترین و تاثیر گذارترین رسانه در طول تاریخ، بوده است، تاکید کرد: باید از عزاداری ها برای گسترش سبک زندگی اسلامی، ترویج معارف اهل بیت(ع)، آشنایی با فلسفه آزادی و جهاد و از همه مهمتر مسئله نفوذ استکبار جهانی استفاده کرد.

وی ادامه داد: رسانه جایگاه خود را دارد، ولی مهمترین وجه برتری منبر، تبلیغ به صورت چهره به چهره است و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه منبر مهمتر از دیگر رسانه ها می باشد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان این که باید با اخلاق، رفتاری و کارهای خلاقانه جوانان را به سمت اسلام بکشانیم، ابراز داشت: مبلغ باید به روز باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.

امام جمعه سرایان اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای مکتب ناب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بود و این راه باید همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha