جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جعه موقت اهواز گفت: امروز باید هوشیار و مراقب بود که مبادا «حسین(ع)» را از دل‌های جوانان ایرانی دور کنند. دشمن همه توان خود را روی این مهم معطوف کرده و به‌نوعی شمشیر روی سالار شهیدان کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی،شب گذشته در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، در اهواز با بیان اینکه محرم‌الحرام، ماهی با عظمت و مهم است، اظهارداشت: اگرچه در این ماه، بدترین و تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ بشر رخ داده است، اما به جهت آنکه نام و یاد حسین(ع) بر زبان‌ها جاری می‌شود، ماه محرم عظمت و بزرگی پیدا کرده است.

وی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره)، مبنی بر اینکه «جوان در جوانی اگر راه خدا را در پیش بگیرد پر می‌کشد، چون به ملکوت نزدیک‌تر است»، تصریح کرد: این ماه با عظمت، فرصت بسیار بزرگی برای حسینی شدن و خدایی شدن است و تا می‌توانید از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برای پاک کردن قلوبتان استفاده کنید.

امام‌جمعه موقت اهواز، دل‌های عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)، را خیمه‌گاه این امام بزرگوار دانست و گفت: یکی از مزایای عزاداری ماه محرم، دور هم جمع شدن است و همین‌که به هیئت آمده و کنار هم می‌نشینیم، متبرک شده‌ایم به نام و ذکر حسین(ع) که إن‌شاءالله همین مهم، سبب عاقبت‌به‌خیری ما می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با تأکید بر اینکه ماه محرم، یک فرصت بزرگ است، اذعان داشت: هیچ‌کس بدون دعوت در مجالس اهل‌بیت(ع) حاضر نمی‌شود و به همین دلیل باید قدر مجالس اهل‌بیت(ع) را دانست و از آنها بهره‌مند شد؛ چراکه در ماه محرم دل ما می‌شود خیمه امام حسین(ع) و مگر می‌شود کسی دلش خیمه‌گاه حسین باشد اما عملش حسینی نشود...!

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: امروز در فضایی که هر ساعت صدها سایت صرفاً با محتویات غیراخلاقی برای جوانان ایرانی و دیگر مسلمانان عالم راه‌اندازی می‌شود، نام حسین(ع) و شور و شعور حسینی است که می‌تواند آن را خنثی کند؛ ازاین‌رو لازم است که روحانیون برنامه های هیئات مذهبی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند، که حداکثر ظرفیت پذیرش عزاداران حسینی(ع) را داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: نباید نسبت به جنگ فرهنگی دشمن غافل بود، امروز باید هوشیار و مراقب بود که مبادا «حسین(ع)» را از دل‌های جوانان ایرانی دور کنند. دشمن همه توان خود را روی این مهم معطوف کرده و به‌نوعی شمشیر روی سالار شهیدان کشیده است.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، خطاب به جوانان حاضر در مراسم، اظهارداشت: انس با حسین(ع) انسان‌ساز است؛ خداوند محرم را برای ما قرار داد تا با حسین(ع) انس‌ بگیریم و فریب شیطان‌های امروزی را نخوریم، اگر با نام، یاد سیدالشهدا(ع)، انس گرفتی، آمریکا که هیچ، اگر همه شیاطین هم قصد فریب تو را داشته باشند، تا مادامی‌که حب حسین(ع) در قلب تو باشد، ذره‌ای از راه حضرت ارباب دور نخواهی شد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha