سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی ، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه ملت ایران به گفتمان"هیهات منا الذله" حسین(ع) تا ابد پایبندند، تصریح کرد: دشمنان اسلام و جنایتکاران بدانند که شیعیان هیچ‌گاه سیره اهل‌بیت(ع) را فراموش نکرده و در همه عرصه‌ها به منطق و گفتمان هیهات من الذله حسین(ع) پایبند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در جمع عزاداران حسینی شهرستان اندیمشک، بابیان اینکه رسالت اصلی امام حسین(ع) ایجاد نهضتی آگاه و جهانی بود، اظهار داشت: شعار امام حسین (ع) و هدف ایشان از قیام عاشورا دوری از تمام منکرها و عمل به معروف بود و این فریضه واجب نه‌تنها بر عهده اولیاءالله و معصومین نبود، بلکه بر هر فرد مسلمان واجب است و از این روست که باید برای رشد و تعالی این فرهنگ و ارزش بیش‌ازپیش تلاش کرد.

وی، یکی از ابعاد نهضت حسینی را تشکیل نظامی اسلامی بر پایه ولایت مطرح کرد و گفت: یکی از علت‌های حرکت اباعبدالله الحسین(ع) برپایی حکومتی مبنی بر سیره رسول گرامی اسلامی بود و با وجود اینکه می‌دانست در این راه کشته می‌شود، اما بازهم همراه با اهل‌بیت مطهرش حرکت کرد، تا مظلومیت خاندان نبوت را به گوش جهانیان رساند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان، قیام امام حسین(ع) را دارای سه ویژگی «ایمان قلبی»، «اقرار زبانی» و «توحید عملی» دانست و تصریح کرد: این ابعاد باید توسط اهل‌فن و خطبا موردبررسی قرارگرفته و به‌صورت عملی در هیهات مذهبی مطرح شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی، محرم را فرصتی برای زنده شدن روح و جانِ آدمی، توصیف کرد و اذعان داشت: دشمنان اسلام و جنایتکاران بدانند که شیعیان هیچ‌گاه سیره اهل‌بیت(ع) را فراموش نکرده و در همه عرصه‌ها به منطق و گفتمان "هیهات منا الذله" حسین(ع) پایبند بوده و از ارزش‌های ولایی‌شان به‌خوبی حفاظت می‌کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد، خواستار تبیین سیره عملی امام حسین(ع) و حوادث قبل و بعد عاشورا از سوی مبلغان، برای جوانان شد و تصریح کرد: باید سعی شود تا حوادث قبل و بعد از حماسه عاشورا برای مردم از سوی روحانیون و مبلغان در هیهات مذهبی بازگو شود تا سیره و رفتار عملی امام حسین (ع) به‌درستی برای جوانان معرفی گردد.

وی در پایان بابیان اینکه عاشورا یک فرهنگ و جریان انقلابی ابدی است، اظهار داشت: باید نسبت به افزایش معرفت و شناخت مردم از امام حسین (ع) تلاش بیشتری صورت گیرد؛ چراکه عاشورا یک فرهنگ و جریان انقلابی ابدی است که اعتقاد به آن سبب سعادتمندی افراد می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha