جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد سلامی

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری ویژه برنامه های اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا تا لاله‌گردانی خدام شاهچراغ(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام احمد سلامی در جمع خبرنگاران، یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها را برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران شیرازی در روز تاسوعای حسینی اعلام کرد و اظهار داشت: این مراسم ساعت 9 صبح روزتاسوعا با مشارکت شورای هیئات مذهبی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم و عزاداران برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و افزود: در روزتاسوعای حسینی عزاداران حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به صورت واحد و یکدست به عزاداری می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) گفت: پس از این مراسم معنوی در ساعت 11 نیز پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر روی گنبدهای حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سیدمیرمحمد(ع) برافراشته می‌شود.

حجت الاسلام سلامی افزود: در عصر تاسوعا نیز هیئت‌های زنجیر زنی به سمت حرم مطهر حرکت کرده و همزمان با شب عاشورا نیز عزاداری باشکوهی را برگزار می‌کنند. در صبح روز عاشورا نیز دسته‌های زنجیرزنی از نقاط مختلف شیراز به سمت این آستان مقدس حرکت می‌کنند و در ظهر عاشورا نیز نماز جماعت ظهر عاشورا باشکوهی خاص برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) به برنامه‌های شام غریبان اشاره کرد و گفت: از ساعت 19 نیز مراسم لاله‌گردانی خدام همانند سال‌های گذشته با حضور بیش از یک هزار خادم خواهر و برادر، برگزار و خادمان آستان مقدس در این شب در کنار زائران و مجاوران به اجرای مراسم لاله‌گردانی و عزاداری می‌پردازند.

وی با قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه‌های مختلف استانی از جمله مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پوشش برنامه‌های ماه محرم تصریح کرد: از آغاز ماه محرم ویژه برنامه‌هایی از شبکه فارس به صورت مستقیم از حرم مطهر شاهچراغ(ع) پخش شده و در روزتاسوعا و عاشورا نیز این ویژه برنامه‌ها از شبکه فارس و شبکه‌های ملی و برون مرزی به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین در مورد برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل سخنرانی و مداحی پس از نماز مغرب و عشا، قرائت روزانه زیارت عاشورا هر روز از ساعت 6 تا 7 صبح با همکاری هیات اتحاد حسینی(ع)، محفل انس با قرآن و اجرای برنامه رادیو حرم با محوریت تبیین فرهنگ عاشورا است.

انتهای پیام.. 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha