پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، فرهنگ انقلابی ملت ایران را برگرفته از عاشورای حسین‌ بن‌علی(ع) دانست و گفت: اگر انقلاب اسلامی به ثمر نشست، به برکت عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در جمع عزاداران دزفولی، با بیان این که واقعه کربلا برای همه مسلمانان جهان حتی بیداردلان غیر مسلمان، واقعه‌ای دردناک و ناراحت‌کننده است، اظهارداشت: واقعه کربلا دارای ابعاد محتوایی بسیاری همچون «حماسه»، «عرفان» و «معرفت» بوده و باید بیش از گذشته در راستای نشر این ابعاد در جامعه تلاش نمود.

وی با تأکید بر اینکه واقعه کرب و بلا، صرفاً یک حادثه تاریخی نیست، تصریح کرد:  اگر عاشورا نبود و آن حماسه آفرینی‌های حضرت زینب(س)، امروز نامی از اسلام باقی نمانده بود، از این رو باید بیان کنم که عاشورا یک فرهنگ عظیمی است که باید از آن در راستای دعوت ملت‌های جهان به اسلام ناب محمدی، بهره برد.

*دشمن از فرهنگ عاشورایی ملت ایران وحشت دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه دشمن از فرهنگ عاشورایی، وحشت دارد، گفت: اگر انقلاب اسلامی به ثمر نشست، به برکت عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) بود و امروز دشمن به‌خوبی درک کرده که فرهنگ انقلابی ملت ایران، از همان عاشورای حسین‌ بن‌ علی(ع) سرچشمه گرفته و به همین دلیل، باقدرت در تلاش برای جداکردن این فرهنگ از مردم است.

امام‌جمعه دزفول، مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) را برهم زننده توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: حضور پرشکوه و گسترده مردم در مجالس عزاداری، دشمنان را مأیوس و زمینه‌ساز پاسداری از آرمان‌های قیام امام حسین(ع) را فراهم می‌کند.

*ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور حداکثری مردم در عزاداری

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، اظهارداشت: ضروری است مسئولان در زمینه حضور گسترده مردم در مراسم های عزاداری، برنامه‌ریزی اساسی داشته و با افزایش برنامه‌ها در این زمینه بستر همگرایی ملت و تقویت اعتقادات مذهبی جوانان را فراهم کنند.

وی، عاشورا را فرصت مناسبی برای توسعه و هدایت افکار جامعه به سمت آرمان‌های امام حسین(ع) دانست و گفت: عاشورا و تاسوعای حسینی فرصتی برای نشر تفکر انقلابی بوده و امروز جامعه نیازمند این تفکر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، در پایان با اشاره به شاخصه‌های تفکر عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع)، بیان داشت: «ایمان به خدا و رسولش»، «مبارزه با ظلم و ستم»، «ایستادگی در راه آرمان‌ها»، «تلاش خستگی‌ناپذیر و مستمر در راه اسلام»، «انقلاب اسلامی و جهاد احسن» و همچنین «مجاهدت خالصانه برای رسیدن به اهداف مقدس»، از شاخصه‌های تفکر عاشورایی امام حسین(ع) است که باید در جامعه نشر پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha