جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ایمانی - نماینده ولی فقیه در استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: زمان شناسی، بصیرت درشناخت مسائل پیرامونی و جهانی وهدف گذاری به موقع مهم ترین الزامات مقابله با دشمن است و اگر رسانه ها آنها را مورد توجه قراردهند، به وظیفه رسانه ای خود عمل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، امروز در دیدار با اصحاب رسانه درسخنانی اظهار داشت: با حدس، گمان، اما واگر مطالبی را بازگو کردن، به دوراز اخلاق حرفه ای است وخبرنگار باید ازآن پرهیز و بارعایت انصاف بازگو کننده حقایق جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان: صداقت درنقل، صحت درمحتوا و درستی خبر از دیگر اصول اخلاقی درعرصه رسانه ای گتفاری، شنیداری ومکتوب است .

وی تصریح کرد: خبرنگار باید با درک رسانه ای خود هزاران حادثه و رویدادی که برای جامعه اسلامی زیانبار و یا مفید است را مورد ارزیابی قراردهد وخبری را که اثر و برکاتش به حال جامعه مفید باشد را منتشر کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: نجات انسان ها از گرداب بت پرستی، شرک وجهل ازدیگر فاکتورهایی که خبرنگاران که باید مورد توجه قراردهند واگر خبر به موقع بازگونشود و از زمان خود گذشته باشد مانند تقویم سال 1394 می ماند که هیچ فایده و جذابیتی به حال مخاطب نخواهد داشت .

نماینده ولی فقیه دراستان فارس اضافه کرد: برخی افراد  در جریان فتنه سال 88 قلمشان را غلاف کرده بودند و بعد از گذشت 8 سال که آب از آسیاب افتاد و کشور دچار آسیب ها ی فراوان گردید، آنگاه برآن شدند که مسائل را بازگو کنند که  دیگر هیچ اثرتعیین کنده ای ندارد.

آیت الله ایمانی یادآور شد: اگر درگذشته  شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر می دادیم  و درشرایط کنونی عده ای بگویند از شعار استقلال چشم پوشی کنید، نشان از ترویج بی تفاوتی درمیان اقشار جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس تصریح کرد: اخلاق رسانه ای اقتضاء می کند که دشمن چه نقطه ای را هدف گذاری کرده  وما هم ازهمانجا آسیب شناسی کرده و به مقابله با آن بپرداریم و اگر در زاویه دیگری به آن به پرداخته شود، اثر بخش نخواهد بود.

آیت الله ایمانی در پایان گفت: زمان شناسی، بصیرت درشناخت مسائل پیرامونی و جهانی وهدف گذاری به موقع مهم ترین الزامات مقابله با  دشمن است و اگر اصحاب رسانه آنها را مورد توجه قراردهند، به وظیفه رسانه ای خود عمل کرده اند.

انتهای پیام 313/44

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha