پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: امروز به واسطه وجود ماهواره ها در منازل، بنیان خانواده متزلزل شده است و بسیاری از ازدواج ها یی که منجر به طلاق می شود به خاطر تاثیر ماهواره در منازل و بین خانواده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، در جمع عزاداران امام حسین(ع) در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر چغادک به درس های عاشورا اشاره کرد و گفت: یکی از درس های کربلا برای جامعه امروز ما درس هوشیاری در برابر فتنه ها و در مقابل انحرافات و هوای نفسانی است؛ اگر بتوانیم به دقت به صحنه کربلا نگاه کنیم می بینیم صحنه ای بین هوا پرستی و کسانی که حق پرست هستند است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت و افزود: قیام امام حسین(ع) برای اصلاح امت بود، امتی که هوای غرق در نفسانی خود شده بودند. اگر کسی تابع هوای نفسانی خود باشد این شخص در بزنگاه زندگی و هنگامی که باید خوب تصمیم بگیرد نمی تواند تصمیم درستی گیرد.

وی با بیان اینکه برخی ها برای یک لقمه ساده دنیا حاضر شدند، امام حسین(ع) را به شهادت برسانند، گفت: آنها اسیر هوای نفس خود شده بودند، کسی که از هوای نفس پیروی می کند عقلش نمی تواند  مطالب را خوب ببیند و بسنجد، شیطان هم از این روزنه ها استفاده می کند و سربازهای خود را در قلب انسان جاسازی می کنند طوری که انسان متوجه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: انسانی که غرق در هوای نفس می شود از اعمال شیطانی خوشش می آید و کم کم این شیطانی که در دل او لانه کرده به او امر می کند؛ شیطان که وارد قلب انسان شد آن گناه را زیبا می کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه شیطان هنرمند است و گناه را بسیار زیبا جلوه می کند، ادامه داد: اهل معرفت و کسانی که شناختی دقیقی دارند می گویند گناه مثل فاضلاب است و از آن استفاده نمی کنند.

وی اضافه کرد: حرف های شیطان متاسفانه در جامعه امروز ما حرف والایی شده است. امروز فضا برای انجام کارهای شیطان همچون کانال های اجتماعی و شبکه های های مبتذل بسیار گسترده شده و همه به عنوان ابزارهای شیطان است که به خورد جوانان و خانواده های ما می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری وجود ماهواره در بین خانواده ها را یکی از مهمترین عوامل رشد طلاق در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: امروز به واسطه وجود ماهواره ها در منازل، بنیان خانواده متزلزل شده است و بسیاری از ازدواج ها یی که منجر به طلاق می شود در اثر تاثیر ماهواره در منازل و بین خانواده است.

وی افزود: در حال حاضر آنقدر شبکه های اجتماعی آزاد شده که بچه های کم سن و سال با داشتن یک موبایل به راحتی در شبکه های اجتماعی با آن همه آسیبی و فسادی که دارند، کار می کنند؛ این ترویج فسادها و منکرات مربوط به الان نیست، بلکه در طول تاریخ بوده و به عنوان عاملی برای غلبه بر ملت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha