شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان اظهار داشت: حماسه ی کربلا در تمام زمان ها و مکان ها خون آزادی خواهی و اسلام خواهی و غیرتمندی را به جوش آورده است و این نهضت جاوید حس استغنا را در مردم زنده می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیون این مدرسه در هفتمین روز از ماه محرم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم اظهار داشت: اشک در رثای حسین باید اشکی به عظمت امام حسین(ع) و شخصیت او باشد. اشکی که نشانه ای باشد از هماهنگی با حسین(ع) و پیروی کردن از او و به همین علت تاکید بزرگان دین ما بر آیین بزرگداشت واقعه عاشورا بسیار است.

وی افزود: درک مفاهیم و سخنان حضرت اباعبدالله(ع) ما را به عالم بالا می کشد و در یک کلمه انسان می کند. ما را آزاد مرد و اهل حق و حقیقت و عدالت و مسلمان واقعی می کند.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان گفت: مکتب امام حسین(ع) انسان ساز است، مکتب آن بزرگوار، حماسه، شور، عظمت، صلابت، ایمان، ایستادگی، حق پرستی و ... است.

حجت الاسلام موحدی گفت: حماسه ی کربلا در تمام زمان ها و مکان ها خون آزادی خواهی و اسلام خواهی و غیرتمندی را به جوش آورده است و این نهضت جاوید حس استغنا را در مردم زنده می کند.

استاد حوزه علمیه فارس بیان کرد: درس صبر و تحمل و بردباری و مقاومت و ایستادگی در مقابل شداید را به همه جهانیان می آموزد و ترس را چون هیولای برفی و کاغذی درون مومنان ذوب می کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که ندانسته و از روی جهل و نا آگاهی از فلسفه رسالت عاشورا،  برای در آوردن اشک دیگران فقط سخن از مظلومیت امام حسین(ع) به میان می آورند و فقط از دیدگاه ظلم پذیری به مسئله عاشورا نگاه می کنند، باید در اعتقاد خود تجدید نظر کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha