شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانواده

سلسله نشست های طب ازدواج، قوانین گفتگو در زندگی، طلبه و خانواده، معیارهای انتخاب همسر، سین جین های خواستگاری و مدیریت روابط جنسی، در مدرسه علمیه سطح دو حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد؛ شهرستان میبد دارای سه مدرسه علمیه خواهران در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حوزوی است . در مدرسه سطح دو این شهرستان بیش از 270 بانوی طلبه مشغول به تحصیل می باشند که از ابتدای سال تحصیلی جدید علاوه بر دیگر فعالیت های فرهنگی اقدامات در خور تحسینی با هدف تحکیم بنیان خانواده اجرا کرده و یا در حال اجرا دارند.

*سین جین های خواستگاری

تقی زاده، مشاور خانواده مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) در نشست "سین جین های خواستگاری"، گفت: دختر و پسر باید مهارت خوب گوش دادن را بیاموزند و به صحبت های طرف مقابل توجه کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در مرحله خواستگاری مرد از یک نوع استرس طبیعی برخوردار است و تمام توجهش به پرسیدن سئوالات متعدد است پس باید در عین حال که فرد مهارت پرسیدن و شناخت سؤالات متفاوت را می آموزد، مهارت خوب گوش دادن را نیز بیاموزد.

 تقی زاده اضافه کرد: سئوالات هر شخص مقارن و مطابق اولویت های او برای زندگی مشترک است.

وی تاکید کرد: شما می توانید سئوالاتتان را دسته بندی کرده و سئوالاتی از قبیل هدف از ازدواج، سطح اعتقادات، خصوصیات همسر ایده آل، حدود وابستگی به افراد خانواده، موقعیت کاری و ... پرسیده شود.

*نشست قوانین گفتگو در زندگی

 حجت الاسلام مرتضی دهقانی در  نشست قوانین گفتگو در زندگی، در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سطح دو اظهار کرد: برای درست سخن گفتن در زندگی زناشویی باید کلمات اهانت آمیز را حذف کرد و احکام آن را نباید فراموش کرد. در صورت  عادت به گفتار زشت باید برای آن جریمه تعیین شود و قانون جریمه نیز ادا بشود.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: در دین اسلام، الگوی سخن گفتن ما، اهل بیت (علیهم السلام) هستند و می توان حدیث کساء رابه عنوان یک سند عالی و سرلوحه گفتگوی خود قرار داد همچنان که در حدیث کساء عبارت « یا امّاه» به معنای مادرجان و حضرت زهرا (س)در جواب می فرمایند:« قرۀ عینی و ثمرۀ فوادی»به معنای عامیانه « قربان شما، دختر خوب، پسر خوب» است.

*نشست اخلاقی طلبه و  خانواده

مریم السادات نبوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد در جمع مادران طلاب این مدرسه علمیه ضمن تبریک به آنان برای تحصیل فرزندانشان در حوزه، به تبیین توقع خانواده ها از حوزه و نیز حوزه از خانواده ها پرداخت.

وی افزود: در کوران حوادث و ناملایمات فرهنگی روزگار بهترین مأمن برای فرزندان همین حوزه هاست، چرا که بهترین علم، طبق احادیث ائمه اطهار علیهم السلام، علم معارف اهل بیت علیهم السلام و به عبارتی علم اخلاق،علم احکام و علم عقاید است.

*نشست معیارهای انتخاب همسر

مهناز تقی زاده، مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد در نشست معیارهای انتخاب همسر توصیه کرد: استحکام واقعی خانواده در گرو بررسی این معیارهاست و باید این معیارها به طور کامل و جامع سنجیده و لحاظ شود.

وی تصریح کرد: باید در انتخاب همسر به معیارهایی چون ایمان، تناسب خانوادگی(یکی بودن ارزش ها و سطح تحصیلات، تناسب سنی، هماهنگی فکری و فرهنگی)، سلامت جسمی و روانی، مسائل اقتصادی و اخلاق نیکو توجه کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha