سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه انسان آرمان‌گرا عاشق مبارزه با ظلم و کفر است، گفت: دشمن اگر جسارت پیدا می‌کند که دشمنی خویش را آشکار سازد، صرفاً به دلیل رأی خاکستری‌هایی است که هنگام حضور در عرصه عمل، جا خالی کرده و غیب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، صبح امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه، با بیان اینکه حرکت در مسیر حق و انکار باطل، انسان را به سر منزل مقصود را می‌رساند، اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در مراتب نهی از منکر بیان می‌کنند که «نهی از منکر سه مرحله دارد که نخستین مرحله آن انکار قلبی است» و این بدان معناست که تا انسان در عمق جانش از منکر بیزاری نجوید، نمی‌تواند ناهی از منکر باشد.

وی ادامه داد: اگر انسان از چیزی تنفر نداشته باشد، ممکن است روزی به آن میل پیدا کند و در روایات داریم که اگر ذره‌ای میل و اشتباه با باطل داشته باشد، به همان میزان، با اهل باطل محشور می‌شود.

حب به دشمن، سبب انفعال در برابر استکبار می شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر اینکه انسان آرمان‌گرا، ذره‌ای از محبت باطل در دلش وجود ندارد، تصریح کرد: کسی که آرمان‌گرای واقعی باشد، به همان اندازه آرمانش از باطل متنفر بوده و به همین علت اگر کسی محبتی از طاغوت در دلش باشد، قدرت مبارزه با آن را پیدا نخواهد کرد و منفعل در برابر مستکبران می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه با تأکید بر اینکه مبارزه امام حسین(ع) مختص به واقعه کربلا نیست، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در همه زندگانش اش در حال مبارزه با کفر بود و اساساً اگر ایشان تمام زندگی و هستی‌اش را در مبارزه نمی‌گذارند، حسین نبود.

*لازمه محبت اباعبدالله(ع) دشمنی با دشمنان حسین(ع) است

این استاد حوزه، «سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ» را لازمه محبت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به مقام واقعی دوستدار امام حسین(ع) رسیم باید «حب به دوستان امام حسین» و «دشمنی با دشمنان امام حسین» در جان و عملمان نمود عینی داشته باشد.

*رأی خاکستری‌ها عامل گستاخ شدن دشمن هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با بیان اینکه رمز سوار شدن بر سفینه نجات «یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله» است، تصریح کرد: دشمن اگر جسارت پیدا می‌کند که دشمنی خویش را آشکار سازد، صرفاً به دلیل رأی خاکستری‌های است که هنگام حضور در عرصه عمل، جا خالی کرده و غیب می‌شوند؛ پس اینان قطعاً بر صراط حسین(ع) نیستند و آن‌هایی می‌توانند بر سفینه نجات حسین(ع) سوار شوند که «یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله» باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha