جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام بلک گفت: از آنجایی که جهان اسلام دستخوش فتنه‌های بسیاری شده و خیانت‌های بزرگی از سوی برخی کشورهای در ظاهر اسلامی اما مرتجع صورت گرفته، لازم است مراسم‌های تاسوعا و عاشورا با اهتمام بسیار گسترده‌ای برگزار شوند.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت عاشورا و تاسوعای حسینی شکل گرفت، اظهار داشت: امروز اگر انقلاب اسلامی تا دورترین نقاط عالم رفته، به برکت استمرار مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان بوده و باید این مراسم‌ها هرچه بهتر برگزار شوند.

وی، نقش تاسوعا و عاشورا را یک نقش سازنده، بیدارگر و عدالت طلبانه توصیف کرد و گفت: از آنجایی که جهان اسلام دستخوش فتنه‌های بسیاری شده و خیانت‌های بزرگی از سوی برخی کشورهای در ظاهر اسلامی اما مرتجع صورت گرفته، لازم است مراسم‌های تاسوعا و عاشورا با اهتمام بسیار گسترده‌ای برگزار شوند تا جوامع جهانی نسبت به وقایع موجود در کشورهای اسلامی آگاه شوند، که در همین راستا، مراسم بسیار باشکوهی در کلان‌شهر اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم و پایان‌ناپذیر عاشورا راتاکید کرد و اظهار داشت: اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هم به دنبال حفظ و استفاده از ظرفیت عاشورا بودند؛ چراکه این رویداد مهم تاریخ اسلام، قابلیت پاک‌سازی اهل عالم تا قیامت را داراست و کسی که به‌واسطه عاشورا هدایت نشود، هیچ عامل دیگری نمی‌تواند او را متنبه کند.

حجت‌الاسلام بلک، با بیان این‌که دو روز غمبار تاسوعا و عاشورا، فرصت بسیار خوبی برای مبلغان است، اذعان داشت: اگر روحانیت بتواند پیام محرم و عبرت‌های عاشورا را مطابق با مقتضیات زمان برای مردم تبیین کند، بسیار سازنده، مفید و اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان بابیان این مهم که فعالیت‌های تبلیغی نباید صرفاً به دهه نخست ماه محرم ختم شود، گفت: دشمن فعالیت‌های مخربی علیه مکتب عاشورایی و انقلاب اسلامی انجام داده که ماه محرم و مجالس خانگی آن، فرصت مناسبی برای مقابله با این هجمه‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha