چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حاج صادقی

حوزه/ جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قرآن منهای ولایت عامل بدبختی می شود، لذا نمی توان حسینی بود، اما قرآنی نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی، امروز در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، فلسفه برگزاری این مجالس را تمرین با حسین(ع) بودن عنوان کرد و گفت: عاشورا صحنه تجلی بندگانی خدا با بندگانی دنیا است؛ همه تلاش ما باید بندگی خدا باشد و این را از مکتب امام حسین(ع) می توان آموخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در این دنیا همه امکانات و ابرازهای گناه وجود دارد، عنوان کرد: آن چیزی که می تواند انسان را نجات دهد آگاهی نسبت به اینکه خدا ناظر اعمال است.

وی در ادامه سخنان خود به شاخص های صحابه امام حسین(ع) پرداخت و ولایتمداری را یکی از شاخص های این امام همام عنوان کرد و گفت: با ولایت بودن را خود ما باید انتخاب کنیم نه منتظر باشیم ولی به ما امر کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی بزرگترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) را ولایتمدار بودن عنوان کرد و بیان داشت: این حضرت در همه حال با همه حسین(ع) بود و هیچگاه نسبت به هیچ چیزی اعتراض نکرد و تنها از امام حسین(ع) به عنوان ولی خود تبعیت می کرد.

وی با بیان اینکه نعمتی بالاتر از نعمت ولایت وجود ندارد گفت: خداوند متعال در قرآن عنوان کرده که بزرگترین نعمت شما دین است و در نیز نیز سنگ تمام نمای آن ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود به ویژگی های نبوت و ولایت پیامبر(ص) اشاره کرد و  ویژگی های نبوت پیامبر(ص) را دربرگیری همه مردم، ابلاغ و پیام رسانی، پایان مقام نبوت با پیامبری حضرت محمد(ص) و اتمام مأموریت با قرآن عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی همچنین ویژگی های ولایت پیامبر(ص) را خاصه مومنان بودن، امامت و سلطه، عدم خاتمیت ولایت و نیز امامت ائمه معصومین در نتیجه ولایت پیغمبر دانست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه قرآن و ولایت از یکدیگر جدا نیستند ابراز داشت: قرآن منهای ولایت عامل بدبختی می شود؛ نمی توان حسینی بود، اما قرآنی نبود چراکه حسینی یعنی کسی که نسبت به قرآن زمانبر است.

وی با استناد به فرموده پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر نگران تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستید در صورتی که در سنگر ولایت باشید در امان خواهید بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای را مسلم امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: ولایتمداری را عامل بقای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی با اشاره به اهداف پلید دشمن برای امت اسلامی گفت: به اعتقاد دشمنان اسلام به دنبال یکی از این اهداف که امت باشد، اما امام نباشد، امام بدون امت باشد و یا برهم زدن نقطه اتصال امام و امت است در نتیجه همه تلاش خود را برای محقق کردن یکی از این اهداف انجام می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha