پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زیارت عاشورا

حوزه/ استاد حوزه مازندران در همایش عاشورایی مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت گفت: عاشورا ؛ الگویی کامل در حوزه تربیت دینی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم مهدیان، استاد حوزه مازندران در جمع اساتيد، دانش آموختگان، طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) و  بانوان شهرستان کلاردشت بیان کرد:  الگو قرار دادن سیدالشهدا(ع) و یارانشان در تحقق ارتقای فرهنگ کاربردی و ترویج سبک زندگی امام حسین (ع)، با الهام از برداشت های تربیتی واقعه عاشورا ضروري است.

وی افزود: در قیام عاشورا افراد بسیار زیادی در جبهه باطل و دشمن بودند که هیچ کدام از آن‌ها هرگز عاقبت ‌بخیر نشدند و هیچ‌گاه در زندگی روز خوش ندیدند. متاسفانه این افراد به قدری در زندگی خود حرام خورده بودند که در روز عاشورا ندای "هل من ناصر ینصرنی" را نشنیده و تمام هستی خود را فدای دنیای فانی کرده و شکست خوردند و در مقابل بزرگانی بودند و در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت خاطرنشان كرد:  دهم محرم سال ۶۱ هجری، حادثه‌ عظیم عاشورا، شهادت امام حسین علیه‌ السلام و 72 تن از یاران از جان گذشته ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله حسین (ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌ تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کردند.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آن‌هایی که دل در گرو محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند. اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند و پاداش دنیای فانی را به آخرت جاودان ترجیح دادند در جبهه مقابل حق ایستادند و سرنوشتی ذلت‌ بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند و به پاداش دنیوی هم نرسیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha