سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 حجت الاسلام مقیسه

حوزه/ امام جمعه کلاردشت با تاکید بر تبیین ابعاد مختلف عاشورا گفت: اسلام شناسی بدون عاشورای حسینی محال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مقیسه، امام جمعه شهرستان کلاردشت در نشست "نقش فرهنگ عاشورا در جلوگیری از تهاجم فرهنگی در عصر انتظار" در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت بیان کرد: ترویج معروف‌ها و مبارزه با منکرات، شناخت راه و فرهنگ عاشورای حسینی است که این فرهنگ نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارد.

وی اظهار داشت: مجالس و محافل عزاداری ماه محرم نقش مهمی در تقویت معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی دارد که تعظیم این ماه عظمت انسان را به مسیر الهی سوق می‌دهد.همچنین دل بستن به مجالس و محافل حسینی ضریب آسیب‌پذیری انسان در مقابل با مشکلات راکاهش داده و در برابر انواع بلایا ایمن‌تر می‌سازد.

امام جمعه کلاردشت با بیان اینکه عاشورای حسینی با اسلام گره و پیوند ناگسستنی دارد، افزود: اسلام شناسی بدون عاشورای حسینی محال است و عاشورا از شعائر مهم اسلامی و دینی است.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی به خانواده‌ها و دیانت انسان‌ها آسیب وارد می‌کند و هدف جنگ نرم دشمن صدمه زدن به کانون گرم خانواده و دین و دیانت جوانان است که در این راستا نیاز است فرزندان خانواده‌ها حسینی تربیت شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ عاشورای حسینی در مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: ترویج معروف‌ها و مبارزه با منکرات شناخت راه و فرهنگ عاشورای حسینی است که این فرهنگ نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارد.

امام جمعه کلاردشت با بیان اینکه کربلا وعاشورا نمایشگاه بدی‌ها وخوبی‌ها ست گفت: حادثه عاشورا نمایشگاه رذایل و بدی‌ها در اردوگاه یزیدیان و فضائل و خوبی‌ها و شایستگی در اردوگاه حسینیان است که باید از این نمایشگاه و اردوگاه‌ها درس آموخت.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مردانگی، شجاعت، مروت، بندگی و اخلاص در عاشورا نهفته است که باید در جامعه به این فرهنگ توجه جدی شود، در شرائط کنونی که امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مورد هدف قرار گرفته و دشمن با جنگ نرم امنیت اجتماعی جامعه را بر هم زده لازم است با تقویت بنیه دینی و عاشورایی در مقابل این جنگ ایستادگی شود.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha