شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 396027
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
تجمع رهروان زینبی کرمانشاه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: تجمع رهروان زینبی با عنوان "لبیک یا زینب(س)" جمعه ۱۲ محرم در امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه برگزار می شود.

خانم فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه از برگزاری تجمع رهروان زینبی خبر داد و عنوان داشت: تجمع رهروان زینبی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با عنوان "لبیک یا زینب(س)" در امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به تأثیرگذاری روشنگری حضرت رینب (س) در واقعه عاشورا اظهار داشت: به جد می توان گفت که اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) با تحمل سختی ها و مصائب فراوان اما بازهم دست از حمایت از اسلام و روشنگری برنداشت و ذره ای از مواضع خویش کوتاه نیامد و این سبب شد که واقعه عاشورا پس از گذشت سال ها جاری و ساری باشد.

فلاحی در ادامه با اشاره به فضائل والای حضرت زینب (س) گفت: صبر و استقامت، توکل و ایمان قلبی به خداوند، روحیه استکبار ستیزی و ولایتمداری ایشان موجب احیای اسلام شد.

این استاد حوزه با اشاره به نقش بانوان در عرصه های حساس و اثرگذار اسلام ابراز داشت: واقعه عاشورا نمونه بارزی از نقش بسزای حضرت زینب (س) در جهت احیای قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بود لذا طلاب خواهر نیز باید در منابر و در جریان تبلیغ و تبیین دین همچون رسانه ای به ترویج مکتب انبیا الهی به خصوص بانوانی همچون حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب (س) بپردازند.

وی بیان داشت: تمهیدات لازم برای استقرار طلاب خواهر در غرفه های پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی در امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه اندیشیده شده است.

خانم فلاحی در پایان یادآور شد: واقعه عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) نباید منحصر به زمان و دوره ای خاص باشد بلکه طلاب و روحانیون دغدغه ترویج و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا را داشته باشند چرا که احیای عاشورا و کربلا موجب ابقا و عظمت اسلام خواهد شد.

 

 



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha