شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب بحرین از عاشورا الهام گرفته

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خواستار اهتمام در معرفی و تبیین حقیقت عاشورای حسینی از طریق فضای مجازی به عموم جهانیان شد.

حجت الاسلام  محمد حسین طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در دنیایی که بشر با درگیر شدن در مفاهیم پوچ و غیرالهی ایسم های شرق و غرب به ورطه فساد و نابودی کشانده شده، ما باید بتوانیم حقیقت اسلام و تشیع که تبلور بارزی در نهضت حسینی دارد را به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی در دنیای امروز، لازم است که ما از این بستر و ابزار جهت نشر معارف حسینی حداکثر استفاده را داشته و به این طریق اثبات کنیم که چرا مدعی هستیم دستگاه سیدالشهدا(ع) و به طور کلی اهل بیت(ع) انسان ساز و مایه نجات و رستگاری بشر است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: دشمن در پی آن است که از فضای مجازی علیه اعتقادات و باورهای ما و حتی خدشه وار کردن به فرهنگ بومی و ملی ما استفاده کند که ما هم در جواب باید از این ابزار ضمن دفاع از تمام داشته های دینی و آیینی خود به باورهای و خواسته های دشمن حمله فکری و فرهنگی کنیم.

وی ادامه داد: بی شک امروز یکی از بهترین ابزارها برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت متعهدانه و هوشیارانه در فضای مجازی در راستای شناساندن دین اسلام و مذهب تشیع به جهانیان است.

حجت الاسلام  طاهری در خاتمه گفت: از این منظر ما با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی همچنین تحول در تولید سخت افزار و نرم افزار باید بتوانیم سبک زندگی غربی را به چالش کشیده و سبک زندگی اسلامی و توحیدی را تبیین و ترویج دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha