جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی نصیری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در مراسم اقامه عزای دهه دوم ماه محرم گفت: تنها مسیر طاهر و پاک شدن انسان ها، اتصال به اولیاء خدا و ائمه معصومین علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام علی نصیری امروز در مراسم اقامه عزای دهه دوم ماه محرم که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: تنها مسیر طاهر و پاک شدن انسان ها، اتصال به اولیاء خدا و ائمه معصومین علیهم السلام است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه اظهار داشت: واقعه کربلا قیامی جامع و کامل بود که دیگر نیازی به تکرار ندارد چرا که این مهم سبب شد که معارف اسلامی نشر پیدا کرده و اسلام ابقا گردد.

این استاد حوزه بیان داشت: خداوند متعال بواسطه قیام عاشورا بشریت را مورد عنایت خود قرار داد و افرادی که محب سیدالشهدا (ع) شده و به گونه ای ارتباط و انس بیشتری با امام حسین (ع) گرفتند از رحمت و دریای فضل و عنایت بیکران خداوند بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه چرا ائمه معصومین علیهم السلام بعد از امام حسین (ع) قیام نکردند و عاشورایی دیگر را به وجود نیاوردند به بیان دلایلی پرداخت و تصریح کرد: نبود موقعیت اجتماعی و سیاسی، فقدان و تعداد انگشت شمار یارانی همچون یاران سیدالشهدا (ع) از جمله حبیب ابن مظاهر و مسلم بن عقیل سبب شد که امامانی بعد از سیدالشهدا (ع) دست به قیام نزنند.

حجت الاسلام نصیری در بخشی دیگر از سخنان خود به انواع بلا اشاره کرد و گفت: بلاهایی که کفاره گناهان انسان ها است، این بلاها بخاطر اعمالی است که خود فرد انجام می دهد همانند ظلم کردن و حق الناس که در روایات و قرآن اشاره به این نوع بلاها شده است، خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره شوری می فرماید "و ما أَصابَکم مِنْ مُصِیبةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیدیکم و یَعْفُوا عن کثیراً" و آنچه از مصائب به شما می رسد همه از دست خود شماست در صورتی که خدا بسیاری از اعمال بد را عفو می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه افزود: برخی از پیامبران الهی نیز دچار این بلا می شدند اما بلاهای آنها به سبب انجام گناه و حرام و یا مکروهات نیست بلکه به دلیل ترک اولی است چنانچه حضرت یونس (ع) بخاطر ترک اولی در شکم ماهی بزرگ زندانی شد و یا حضرت یعقوب (ع) بخاطر نا امید کردن سائلی دچار فراغ شد و سالیان درازی دچار غم فراغ یوسف شد.

این استاد حوزه با تشریح بلای ترفیعی ابراز داشت: برخی از بلایا سبب بالا رفتن مقام و منزلت انسان می شود و به واسطه صبر مؤمنانه ائمه اطهار علیهم السلام، رحمت الهی شامل آنها می شد و به مقام و جایگاه والایی دست می یافتند.

حجت الاسلام نصیری در پایان بیان داشت: دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب همچون رهنمودهای حضرت سیدالشهدا (ع) راهگشا و نجات بخش بشریت است لذا اگر جامعه تابع و گوش به فرمان ذریه حضرت فاطمه الزهرا (س) باشد قطعأ در زمره اصحاب و یاران با وفای امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha