چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: روحانیت همواره در برابر بدعت ها و انحرافات قد علم کرده و از دین و اعتقاد مردم پاسداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی،در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) عنوان داشت: روحانیت شجره طیبه ای است که اگر در زمان غیبت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) به ترویج دین نپردازند قطعأ مردم مرتد می شوند.

امام جمعه موقت کرمانشاه، روحانیون را حلقه اتصال بشریت با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، حافظ دین و هادی و هدایتگر جامعه خواند و افزود: روحانیت همواره در برابر بدعت ها و انحرافات قد علم کرده و از دین و اعتقاد مردم پاسداری کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات و معضلات خانوادگی و اجتماعی اقامه نماز اول وقت و اهتمام به آن است، چرا که نماز ستون دین بوده و تأثیرات شگرفی در جلوگیری از آلودگی های اخلاقی انسان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص سهل انگاری نسبت به اقامه نماز اول وقت، بیان داشت: تنگی و تاریکی قبر و همچنین مأموری در جهت عذاب قبر افرادی که نسبت به نماز بی توجه هستند گماشته می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: طلاب و روحانیون با اقامه نماز اول وقت موجب تربیت صحیح اسلامی در خویش شده و با آشنا ساختن فرزندانشان با نماز و مبانی دین خطر و آسیب های فردی را از آن ها دور کنند.

این استاد حوزه در پایان اظهار داشت: طلاب و روحانیون با تمامی توان مردم را به نماز و  امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرده و ننگ و ذلت را از جامعه و بشریت دور کنند تا زمینه های ایجاد جامعه ای یکدست اسلامی و انقلابی را رقم زنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha