پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بصیرت و ولایتمداری درس بزرگ عاشورا برای همگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در جمع عزاداران مسجد امام جعفر صادق(ع) چغادک استان بوشهر، به ویژگی صحابه امام حسین(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی های آنان شهادت طلبی و ذلت ناپذیری است گفت: این اصحاب آنچنان مشتاق راه حقیقت بودند که برای شهادت سر از پا نمی شناختند و عاشق شهادت بودند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: هر کسی که حق را بشناسد، پای آن می ایستد و جانش را تقدیم حق می کند، اما کسانی که در مقابل حق ضعیف هستند کوتاه می آیند.

وی افزود: حق و حق مداری کار ساده ای نیست، باید انسان از دنیا فاصله گیرد تا بتواند پای حق بیاستد و کوفیان از جمله این افرادی هستند که در مقابل حق کوتاه آمدند و اراده قوی برای ماندن روی حرف خود نداشتند.

 حجت الاسلام والمسلمین خدری ادامه داد: امام حسین(ع) محکم پای حق و سخن خود ایستاد تا آن وضعیت در کربلا به وجود آمد و با ایستادن خود سبب شد تا مردم بدانند که در مقابل باطل نباید کوتاه آمد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: امام حسین با لشکری 72 نفره در مقابل لشکر 30 هزار نفر عمر بن سعد قرار گرفت و پای حرف خود ایستاد و از زیر بار حرف باطل نرفت همچنین یاران امام حسین(ع) با اینکه به آنها توهین می شد اما هیچگاه سرد و منصرف نشدند.

وی داشتن بصیرت را یکی دیگر از ویژگی های اصحاب امام حسین(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: فتنه غبارآلود است و به سختی انسان می تواند حق را تشخیص دهد، اما صحابه امام حسین(ع) با داشتن بصیرت توانستند راه حق را تشخیص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، ولایت مداری را از دیگر شاخصه های اصحاب امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: آنها حتی برای شهادت طلبی خود جوش اقدام نمی کردند، بلکه از امام حسین(ع) اجازه می گرفتند و گوش به حرف ولایت و حرف حق می دادند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پایان محکم و با نشاط بودن را یکی دیگر از ویژگی های صحابه امام حسین(ع) دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha