پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قیامت

حوزه/ نشست بررسی «عوامل حسرت در قیامت» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، علی احمدی کارشناس مباحث دینی در نشست "بررسی عوامل حسرت در قیامت"، در مدرسه الزهرا (س) بابل بیان کرد : افراد در زندگی خود دچار حسرت می شوند و  این امر به این علت می باشد که یا این افراد دوست داشتند  به جایگاهی برسند، ولی موفق نشده اند و یا به جایگاهی رسیدند، ولی هدف آنها رسیدن به مراتب بالا تر از آن بوده است.

وی افزود:  نه تنها زندگی انسان سراسر حسرت است بلکه این امر در آخرت هم وجود دارد به گو نه ای که پیامبر(ص) فرمودند که مردم را از روز حسرت بترسان.

 این کارشناس دینی ادامه داد: یکی از عوامل حسرت در قیامت، استفاده نادرست از مال به خصوص در مسیر غیر الهی است؛ همچنین اعمال انسان نیز باعث حسرت می گردد.

وی بیان داشت: واقعه عاشورا برای مردم آن زمان موجب حسرت شد؛ چرا که آنها بصیرت نداشته و زمان شناس نبوده و امام زمان (ع)خود را تنها گذاشتند و از او دفاع و پیروی نکرده و دچار حسرت شدند؛  اما دیگر قابل جبران نبود.

احمدی خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا برخی به علت بصیرت و زمان شناسی که داشتند، بدون اینکه امام از آنها یاری بطلبد، به دفاع و یاری از او و دین اسلام پرداختند و رستگار شدند و برخی با وجود دعوت امام(ع)، از حمایت ایشان سرباز زدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha