شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مباحثه طلبگی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) پلدختر با تاکید بر این که «مباحثه» ویژگی منحصر به فرد نظام آموزشی حوزه است، گفت:مباحثه ذهن طلبه را شکوفا می سازد لذا طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت مباحثه در حوزه، گفت: مباحثه در حوزه قدمت زیادی دارد و یکی از اصول علمی پژوهشی در حوزه به حساب می آید.

وی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) در خصوص مباحثه مبنی بر اینکه علوم انسانی بدون مباحثه به مقصد نخواهد رسید افزود:این کلام نافذ اهمیت و کاربرد مباحثه را در حوزه دو چندان آشکار می سازد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به این که انجام مباحثه وجه تمایز سیستم آموزشی حوزه با سایر مراکز علمی آموزشی است، تصریح کرد:مباحثه با هدف تکرار دروس و ارتقاء فن بیان و تبلیغ کارآمد برای طلاب صورت می گیرد لذا باید در راس برنامه های آموزشی در مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمتی با بیان اینکه مباحثه موجب افزایش قدرت علمی و تقویت بیان طلبه می شود خاطر نشان کرد:مباحثه و بحث ذهن طلبه را باز و شکوفا می سازد و قدرت تحلیل و تدریس را نیز برای طلاب فراهم دو چندان می سازد.

وی با اشاره به اینکه در مباحثه شخص مباحثه گر بعنوان استاد درس را تحویل می دهد گفت:مباحثه قدرت پژوهش و تحقیق را نیز ارتقاء خواهد داد و طلاب را در آینده تبلیغی کارآمدتر و خاذق تر می نماید.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در پایان با بیان اینکه باید آموزش و تدریس دروس اصلی حوزه با مباحثه انجام گیرد، افزود: مدیران، معاونان و کادر علمی آموزشی مدارس باید طلاب را نسبت به جایگاه و ضرورت مباحثه آشنا کنند و همچنان مباحثه در حوزه به قوت خود باقی بماند تا طلاب با شور و اشتیاق به انجام مباحثه و بحث بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha