پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 امام حسین (ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه عاشوراي امام حسين(ع) سرشار از درس‌هاي آموزنده براي همه انسان‌ها است، افزود: علم‌آموزي در دانشگاه و مكتب الهي عاشورا تضمين كننده سعادت دنيا و آخرت ما مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی،  امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم در ساری برگزار شد، گفت: قیام امام حسین(ع) جنبه های آسمانی و الهی فراوانی دارد که شاید در اذهان نگنجد اما با یک نگاه عمیق به ابعادی از آن می توان دریافت این حماسه زوایای پنهان زیادی دارد و مانند هیچ جنگی در دنیا نیست.

وی افزود: آنچه قیام امام حسین(ع) را آسمانی کرده و موجب ماندگاری آن در تاریخ برای همیشه شده ریشه داشتن در نیازهای فطری بشری بوده و آنچه از نگاه زمینی برای همه قابل درک است مبارزه با ظلم، ستم و هرگونه بیداد در بدترین شرایط است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که شهادت، ازخود گذشتگی و ایثار از دیگر درس های واقعه عاشوراست که باید مورد توجه عزاداران قرار گیرد، اظهارداشت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) یک دانشگاه عملی برای همه انسان های آزاده است که با شاگردی در آن می توان به سعادت در دنیا و آخرت دست یافت.

کارشناس علوم دینی  در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش امام سجاد(ع) در ماندگاری قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: همانطور که امام حسين(ع) با نثار خون خويش در مقابل ظلم حاکمان زمان ايستاد، امام سجاد(ع) نيز با رساندن اين پيام اين نهضت را از دستبرد منحرفان و معاندان زنده نگه داشت.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت:‌ امام سجاد(ع) با هدايت اذهان مردم به اهداف عالي قيام امام حسين(ع) و بيان اصل مصيبت عاشورا، طرح سئوالاتي نظير چرا با امام معصوم(ع) اين گونه رفتار شد موجب بيداري وجدان هاي خفته مردم شد.

وی افزود: امام سجاد(ع) با يك برنامه ريزي مناسب در حوزه هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي در راستاي تثبيت ارزش هاي نهضت عاشورا و تبيين آرمان‌هاي آن قيام گام برداشت و امروز شاهديم كه قيام عاشورا پس از گذشت قرنها زنده است و ملت هاي مظلوم و عدالت جوي دنيا با سرمشق گرفتن از اين نهضت مقدس در مقابل ظالمان جهان ايستاده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح كرد: تاريخ قيام هاي فراواني را شاهد بوده است، اما هيچ قيامي همچون قيام سيد الشهدا(ع) علي رغم همه مخالفت ها جاودانه و درخشان نبوده است.

معاون حوزه علمیه مازندران تصريح كرد: هر چه از زمان قيام امام حسين(ع) فاصله گرفته مي شود، شور و شعور حسيني مردم بيشتر مي شود و اين نشان از ماندگاري قيام است.

به گفته وي حادثه عاشورا و به شهادت رساندن امام حسين(ع) نشان از برخورد جدي با قيام امام حسين(ع) بوده است و اهل بيت(ع) را اسير مي كنند تا نتوانند هدف قيام را تبيين كنند.

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين كه عاشوراي امام حسين(ع) سرشار از درس‌هاي آموزنده براي همه انسان‌ها است، افزود: علم‌آموزي در دانشگاه و مكتب الهي عاشورا تضمين كننده سعادت دنيا و آخرت ما مسلمانان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha