شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: امروز با بی بصیرتی بزرگی در بین مسلمانان مواجه هستیم که متأسفانه جهان اسلام را به آتش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در جمع عزاداران مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر چغادک، بصیرت و هوشیاری را یکی از بهترین درس های قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: باید این درس را به خوبی یاد بگیریم؛ قصعاً یکی از عواملی که سبب قیام عاشورا شد عدم بصیرت کافی در بین مردم بود وگرنه اگر این بصیرت در بین مردم و مسلمانان بود و نیز آن ذکاوت و روشن بینی در بینشان وجود داشت به راحتی سخن امام حسین(ع) را متوجه می شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بی بصیرتی عده زیادی از مردم اصل قیام عاشورا را رقم زد؛ چناچه آنان پاک بودند و طبق دین خدا عمل می کردند امام حسین(ع) هم نیازی به قیام نمی دید؛ چون امام حسین(ع) می دید غیر از قیام و آن هم قیام خونین چاره ای ندارد این قیام را شروع کرد چون چاره ای غیر از این نبود.

وی، شهادت را بالاترین افتخار در دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: امام راضی نیست امت پیغمبر دست به کشتن خود امام بزند چراکه این برای مسلمانان و جامعه بسیار خسارت دارد ولی چاره دیگری نبود.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: خون امام حسین(ع) ملت را بیدار کرد و این روشنگری را برای تاریخ ایجاد کرد که عده ای همیشه در طول تاریخ درس حق را بگیرند و طبق آن پیش بروند اگرچه اهل باطل همیشه هستند اما اگر قیام امام حسین(ع) نبود اهل حق دیگر نبود و حقی هم باقی نمی ماند اما قیام امام حسین(ع) باعث شد که حق در طول تاریخ خود را نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امروز با بی بصیرتی بزرگی دربین مسلمانان مواجه هستیم که متأسفانه جهان اسلام را به آتش کشیده است گفت: آمریکا و اسرائیل برای خود جشن گرفتند که مسلمانان به جان هم افتادند. آنها وقتی فهمیدن که حریف اسلام نمی شوند بهترین خوراک را در همین تشکیل گروه های تکفیری دانستند.

حجت الاسلام خدری تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی حریف اسلام نمی شود و در طول تاریخ هم هیچ نیروی نتوانسته حریف اسلام شود. تنها چیزی که می تواند در مقابل اسلام بیاستدو کمر اسلام را بشکند، اسلام تقلبی است؛ استکبار به این نتیجه رسیدند که با اسلام می توانند اسلام را از بین ببرند و مسلمانان را تحریک کنند.

وی تصریح کرد: امروز با بی رحمی  تمام در جریان های تکفیری شاهد کشتار مسلمانان هستیم در صورتی که در اسلام هیچ وقت آن را ندیدیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha