پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست فرهنگی اخلاقی با موضوع "باور و نقش آن در شناخت "

حوزه/ استاد حوزه خواهران مازندران در نشست فرهنگی اخلاقی با موضوع "باور و نقش آن در شناخت " گفت: گریه بر امام حسین(ع)آرامش می آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران،حجت الاسلام رضایی، از اساتید حوزه، در نشست فرهنگی اخلاقی با موضوع "باور و نقش آن در شناخت " در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) محمودآباد مازندران بیان کرد: همه مخلوقات در عالم مشغول تسبیح می باشند و اگر انسان اهل ذکر نباشد، آرامش ندارد.

وی افزود: وصل شدن به ائمه اطهار(ع) سبب آرامش می شود؛ بنابراین گریه بر امام حسین(ع)آرامش می آورد، چون ذکر است. برای رسیدن به این باور باید بعضی کارها را انجام دهیم که اولین آن خودشناسی است .

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: در مسیر تحقق باور باید قبل از هر عملی، موقعیت خود را باور کنیم؛ کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، همگی می دانستند ایشان فرزند پیامبر(ص) و امیر المومنین(ع) است، اما به مرحله باور نرسیده بودند لذا سید الشهدا(ع) را به شهادت رساندند.

 وی خاطر نشان کرد: دانش همان باور است، لذا اگر طلبه ای درس بخواند و به دانش نرسد، فایده ای ندارد؛ بنابراین باید در کنار تحصیل علم، باورهای خود را تقویت کنید تا در مواقع حساس، وظیفه خود را به درستی انجام داده و دچار انحراف نشوید.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha